لینک های دسترسی

Breaking News

خلیلزاد: ما آماده ایم، ببنیم طالبان آماده اند یا نه


زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژه ایالات متحده در امور مصالحه افغانستان گفته است که آماده است موضوعات باقی مانده با طالبان را نهایی سازد، اما از اینکه طالبان آماده اند اقدام مشابه کنند یا نه، اظهار بی خبری کرده است.

آقای خلیلزاد در یک تویت نوشته است که هفتۀ پر باری در واشنگتن داشت و به مقام‌های امریکایی در مورد وضعیت مذاکرات و گام های بعدی گزارش داد.

او گفته است که نخست به قطر می‌رود؛ جایکه "موضوعات باقی مانده" را با طالبان نهایی سازد.

نمایندۀ ویژه ایالات متحده در امور مصالحه افغانستان همچنان گفته است: "ما آماده ایم. دیده شود که آیا طالبان نیز آماده اند."

این در حالی است که وزارت خارجۀ امریکا با نشر اعلامیه‌ای گفته است که این سفر آقای خلیلزاد "به عنوان بخشی از یک تلاش کلی برای تسهیل روند صلحی است که درگیری‌های روان در افغانستان را پایان می‌دهد."

این نهمین دور گفتگوهای نمایندگان امریکا و گروه طالبان در دوحه، پایتخت قطر می باشد.

براساس اعلامیه‌ای وزارت خارجۀ امریکا زلمی خلیلزاد پس از دیدار با نمایندگان گروه طالبان در دوحه، رهسپار کابل شده و قرار است با رهبری حکومت افغانستان "در مورد روند صلح مشورت کرده و آمادگی کامل مذاکرات بین الافغانی را ترغیب خواهد کرد."

این درحالیست که گروه طالبان هنوز آمادگی شان را برای مذاکرات مستقیم با حکومت افغانستان ابراز نداشته و ریاست جمهوری افغانستان نیز روز شنبه (۲۶ اسد) بر اهداف مشخص حکومت افغانستان برای صلح تاکید کرد.

این سفر آقای خلیلزاد به قطر و افغانستان پس از آن صورت می‌گیرد که او روز جمعه ۱۶ اگست روی وضعیت مذاکرات با گروه طالبان روی خروج نیروه‌های امریکایی از افغانستان و احتمال باالقوۀ حل و فصل مسایل میان طرف‌های درگیر جنگ به دونالدترمپ، رییس جمهور امریکا گزارش داد.

رییس جمهور ترمپ دو روز پس از آن نشست گفت که ایالات متحده مذاکرات "بسیار خوبی" با گروه طالبان و حکومت افغانستان" داشته است.

XS
SM
MD
LG