لینک های دسترسی

Breaking News

فرمانده پولیس خوست در انفجار ماین طالبان کشته شد


وزارت داخله افغانستان از کشته شدن سید احمد بابازی، فرمانده پولیس ولایت خوست، در اثر انفجار ماین کنار جاده‌ داد.

این رویداد حوالی ساعت ۱۱:۰۰ شب گذشته در مربوطات ولسوالی نادرشاه کوت این ولایت به وقوع پیوسته است.

طالبان مسوولیت این انفجار را بر عهده گرفته اند.

ریاست جمهوری افغانستان با نشر اعلامیهٔ در مورد این حادثه گفته است که حکومت افغانستان برای مبارزه موثر با کروناویروس و تامین صلح پایدرا به کرات به طالبان پیشنهاد آتش‌بس داده است، "اما طالبان از جنگ و کشتن افغان‌ها" دست برنداشته اند "امیدواریم طالبان آتش‌بس بشری را بپذیرند".

طارق آرین، سخنگوی این وزارت روز جمعه هشتم می (۱۹ ثور) گفت که موتر حامل آقای بابازی زمانی هدف ماین قرار گرفت که او برای کمک به نیروهای امنیتی افغان و دفع حملات طالبان به سوی ولسوالی نادرشاه کوت این ولایت در حرکت بود.

مقام‌های محلی ولایت خوست می‌گویند که این رویداد در روستای"خواجه رحیم" ولسوالی نادرشاه کوت این ولایت اتقاق افتاده که علاوه بر فرمانده پولیس این ولایت، سه تن از محافظین وی نیز کشته شده اند.

محمد حلیم فدایی، والی این ولایت با نشر اعلامیه‌ای گفته است که حملات طالبان در این ولایت افزایش یافته و این گروه تحت نام پروسه صلح می‌خواهند که به کشتن افغان‌ها ادامه دهند.

به گفته آقای فدایی "طالبان به صلح باور ندارند" و این گروه نیز در این ولایت به اکمالات و آموزش‌های نظامی شان به هدف تداوم خشونت‌ها ادامه داده اند.خوست یکی از ولایت‌های نسبتاً ناامن افغانستان که طالبان در برخی از ولسوالی‌های آن حضور داشته و همواره به درگیری با نظامیان افغان پرداخته اند.

XS
SM
MD
LG