لینک های دسترسی

Breaking News

افراد مسلح ناشناس انجنیر هندی را در میدان‌وردک رها کردند


نیکل؛ انجنیر هندی ۴۰ روز قبل در ولایت میدان‌وردک ربوده شده بود
نیکل؛ انجنیر هندی ۴۰ روز قبل در ولایت میدان‌وردک ربوده شده بود

نیکل، انجنیر هندی که حدود چهل روز قبل از سوی افراد مسلح غیرمسؤول در ولایت میدان‌وردک اختطاف شده بود، صبح وقت روز شنبه از چنگ ربایندگان رها و به سفارت هند در کابل تسلیم داده شده است.

عبدالرحمان منگل، سخنگوی والی میدان‌وردک در صحبت با رادیو آشنا – صدای امریکا گفت این انجنیر هندی چهل روز قبل از سوی افراد مسلح نانشناس، ربوده شد و بیرون از ولایت میدان‌وردک نگهداری می‌شد.

آقای منگل افزود "روز شنبه صبح وقت پس دوباره به ولایت میدان‌وردک آورده و روی سرک رها شده است و اکنون این انجنیر در کابل در دفتر مرکزی خویش تشریف دارد".

به گفته سخنگوی والی میدان‌وردک، در رهایی این انجنیر هندی نیروهای امنیتی افغان نقش نداشته است.

همچنان مقام‌های محلی میدان‌وردک در مورد هویت ربایندگان جزئیات نمی‌دهند.

نیکل، انجینیر هندی قراردادی با شرکت برشنا، در پروژه وصل برق وارداتی ۲۲۰ میگاوات ترکمنستان به غزنی از طریق میدان‌وردک کار می‌کرد.

نقیب الله امینی، سخنگوی پولیس میدان‌وردک، در صحبت با رادیو آشنا – صدای امریکا گفت در پیوند به اختطاف این انجنیر هندی یک کارمند شرکت برشنا نیز بربنیاد شک و گمان ارتباط با ربایندگان، بازداشت شده است و تحقیقات در مورد این که آیا ربایندگان با گروهی از مخالفان مسلح رابطه داشته اند یا نه، جریان دارد.

هرچند سخنگوی والی میدان‌وردک، گفت که این انجنیر هندی پس از ربوده شدن در بیرون از جغرافیایی این ولایت نگهداری می‌شد؛ اما سخنگوی قومندانی امنیه ولایت میدان‌وردک، گفت که ربایندگان انجنیر هندی را در مربوطات ولسوالی "سید آباد" این ولایت نگهداری می‌کرد.

آقای امینی، سخنگوی قومندانی امنیه ولایت میدان‌وردک، افزود که برای رهایی این انجنیر هندی، نیروهای امنیتی چهار عملیات را راه اندازی کردند؛ اما به دلیل اینکه ربایندگان مکان نگهداری این انجینیر را تغییر می‌دادند، موفق به رهایی وی نشدند.

به گفته آقای امینی در نتیجه فشارهای که بالای ربایندگان آورده شده بود، آنان مجبور به رها ساختن این انجینیر هندی شدند.

او گفت "ما فشارهای استخباراتی را بالای شان آوردیم سرانجام این را، افراد مسلح غیرمسؤول ربایندگان، روز شنبه در یک منطقه به نام دشت توپ، رها می‌کنند".

به گفته آقای امینی انجنیر هندی پس از رهایی به سفارت هند مقیم کابل تسلیم داده شده است.

XS
SM
MD
LG