لینک های دسترسی

Breaking News

آتش‌سوزی در بنگله‌دیش ده‌ها کشته و صدها زخمی برجا گذاشت


مقامات در بنگله‌دیش می‌گویند که در اثر آتش‌سوزی گسترده در یک انبار کانتینرها در شهر سیتاکوندا در جنوب شرق این کشور که روز گذشته چهارم می (۱۴ جوزا) آغاز شد ده‌ها نفر کشته و صد‌ها نفر زخمی شده اند.

خبرگزاری اسوشیتد پرس به نقل از مقامات بنگله‌دیشی گزارش داده است که در این رخداد تا اکنون حداقل ۳۸ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شده اند. اما فرانس پرس بر اساس اظهارات یک مقام بنگله‌دیشی گزارش داده است که در این آتش‌سوزی تا اکنون در حدود ۵۰ نفر کشته شده و بیش از ۳۰۰ نفر زخمی شده اند.

جلال احمد، مسوول خدمات اطفاییهٔ محل گفت که آتش سوزی در یک انبار کانتینرها در ۴۰ کیلومتری بندر چیتاگونگ کمی قبل از نیمهٔ شب رخ داد.

به گفتهٔ مقامات هنگامیکه چندین واحد اطفاییه برای خاموش کردن آتش‌سوزی به سوی انبار در حرکت بودند، انفجار مهیبی محل را لرزاند و تعداد زیادی از مردم از جمله کارمندان اطفاییه در نتیجهٔ آن مجروح شدند.

مقامات همچنان گفته اند که حداقل پنج کارمند اطفاییه در میان کشته شدگان اند.

جنرال معین الدین، رییس ادارهٔ خدمات اطفاییه و مدافع ملکی گفت که پس از انفجار نخست، چندین انفجار دیگر نیز در این انبار صورت گرفت و این انفجارها به حدی قوی بودند که لرزهٔ آن تا فاصلهٔ چهار کیلومتری احساس شد.

مقامات صحی می‌گویند که جراحات بسیاری از مجروحین شدید بوده و ۶۰ تا ۹۰ در صد بدن آنان سوخته است که ممکن تعداد تلفات را بالا ببرد.

راهول امین سیکدر، سخنگوی انجمن کانتینرهای بنگله‌دیش (BICA) گفت که برخی کانتینرها در یک انبار خصوصی با مساحت۳۰ هکتار موقعیت داشت که حاوی مواد کیمیایی از جمله هایدروجن پراوکساید بودند.

مجیب الرحمن، مدیر تاسیسات این انبار گفت که دلیل آتش سوزی در این انبار که در آن ۶۰۰ کانیتنر موجود بود هنوز مشخص نشده است.

بنگله‌دیش حدود ۱۹ انبار خصوصی کانتینر دارد که صادرات و بخش اعظم واردات این کشور را مدیریت می‌کند.

در سال ۲۰۱۲ در نتیجهٔ آتش‌سوزی در یک فابریکهٔ تولید لباس بیش از ۱۰۰ نفر جانب باختند.

بدترین حادثهٔ در این کشور در سال ۲۰۱۳ رخ داد که در آن بیش از ۱۱۰۰ نفر در پی فروریختن ساختمان یک فابریکه تولید لباس، جان باختند.

XS
SM
MD
LG