لینک های دسترسی

Breaking News

کیم، ترمپ را به کوریای شمالی دعوت کرده است


کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی با ارسال نامه‌ای به دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا، وی را برای دیدار از پیونگ یانگ دعوت کرده است.

یک روزنامۀ کوریای جنوبی روز دوشنبه ۱۶ سپتمبر (۲۵ سنبله) به نقل از منابع دیپلوماتیک گزارش داد که رهبر کوریای شمالی این نامه را در هفته سوم ماه اگست امسال ارسال و از تمایل خود برای برگزاری دیدار دیگر با رییس جمهور ترمپ نیز صحبت کرده است.

رییس جمهور ترمپ نیز به تاریخ نهم اگست سال روان گفته بود که "نامۀ بسیار زیبا" از آقای کیم دریافت کرده است.

در همین حال، یک مقام وزارت خارجۀ کوریای شمالی از احتمال ملاقات بین مقام‌های ارشد کوریای شمالی و ایالات متحده طی چند هفته آینده خبر داد اما افزود که موفقیت این دیدار بستگی به موقف ایالات متحده دارد.

آقای ترمپ و کیم جونگ اون از ماه جون ۲۰۱۸ تا کنون سه بار با هم دیدار کرده و راه‌های ممکن برای حل بحران ناشی از برنامۀ هسته‌ای کوریای شمالی را به بحث گرفته اند.

دو نشست نخست این دو رهبر رسمی بود و نشست سوم آنان به تاریخ ۳۰ جون سال روان در ساحۀ غیرنظامی در مرز میان کوریای شمالی و کوریای جنوبی صورت گرفت.

قصر سفید و وزارت خارجۀ ایالات متحده تا کنون در مورد دیدار آقای ترمپ و کیم ابراز نظر رسمی نداشته است، اما خبرگزاری رویترز از قول یک مقام وزارت خارجۀ کوریای جنوبی گزارش داده است که مقام‌های دو کشور در چند هفتۀ آینده ملاقات خواهند کرد، اما واضح نکرده است که این ملاقات میان روسای جمهور خواهد بود یا دپلومات های دو کشور.

با این حال، تماس‌های رهبران ایالات متحده و کوریای شمالی تا کنون نتایج ملموس عملی نداشته است؛ هم تحریم‌های امریکا بر پیونگ یانگ پابرجا مانده است و هم کوریای شمالی کماکان به آزمایش راکتی خود ادامه داده است.

XS
SM
MD
LG