لینک های دسترسی

Breaking News

تیلرسن: پاسخ ما به کوریای شمالی، لفظی نخواهد بود


ریکس تیلرسن، وزیر خارجۀ ایالات متحده گفته است که واشنگتن گزینۀ پاسخ نظامی علیه عملکرد های خصومت آمیز کوریای شمالی در آینده را رد نکرده و میخواهد که سیستم مالی آن کشور را با مشکل مواجه ساخته و کوریای شمالی در انزوای بین المللی قرار گیرد.

آقای تیلرسن شورای امنیت ملل متحد را بخاطر عدم تطبیق کلی تعزیرات در برابر کوریایی شمالی مورد انتقاد قرار داده و گفت که اگر این سازمان وظیفه اش را انجام میداد، نگرانی های ناشی از برنامۀ هسته ای کوریایی شمالی افزایش نمیافت.

ریکس تیلرسن، وزیر خارجۀ ایالات متحده، با فرستادن یک هشدار قوی به کوریایی شمالی، گفت تمام گزینه ها برای پاسخ گویی به تحریکات آینده پیونگ یانک باز می باشد، و افزود:"ما روی برگشت به میز مذاکره با کوریای شمالی دوباره گفتگو نخواهیم کرد. ما با تصویب نامه ها دیگر به تخطی های آن کشور، امتیاز نخواهیم داد. ما رفتار نامناسب آن ها را فقط با صحبت ها، پاسخ نخواهیم گفت."

آقای تیلرسن گفت که ایالات متحده فشارهای شدید به شمول تعزیرات تازۀ بین المللی را بر کوریایی شمالی وضع خواهد کرد، اما تاکید ورزید که واشنگتن خواستار تغییر رژیم در آن کشور نمی باشد.

ادارۀ دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده گفته است که برای رسیدگی به این معضل تمامی گزینه ها بشمول حملات نظامی را در اختیار دارد تا جلو تهدیدات کوریای شمالی علیه ایالات متحده و متحدین آن در منطقه گرفته شود. اما گینادی گتیلوف، معاون وزارت خارجۀ روسیه گفته است که استفاده از قوت نظامی "کاملاً غیرقابل قبول" خواهد بود.

این مقام بلند پایۀ وزارت خارجۀ روسیه گفت: "کوریای شمالی راه نامناسب را اختیار کرده است و اطاعت از قوانین بین المللی را رد میکند. اما در عین حال، گزینه های استفاده از قوه کاملاً غیر قابل قبول است و میتواند منجر به عواقب ناگوار به شبه جزیرۀ کوریا و شمال شرق آسیا گردد."

رئیس جمهور دونالد ترمپ، برای حل بحران کوریایی شمالی از چین خواسته است تا کمک کند، اما وانگ یی، وزیر خارجۀ چین، روز گذشته در نشست شورای امنیت ملل متحد بیان داشت که کلید حل بحران هسته ای کوریایی شمالی، در اختیار چین قرار ندارد.

نشست دیروز شورای امنیت ملل متحد در حال صورت گرفت که کوریایی شمالی بار دیگر یک آزمایش میزایل را انجام داد، اما بر اساس گزارشها، آزمایش این میزایل دقایق پس از پرتاب آن ناکام شد. دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده با نشر یک پیام در صفحۀ تویتر اش نوشته است که: "باوجود آن که آزمایش میزایل ناکام بود، اما کوریایی شمالی با انجام این کار به خواسته های چین و رئیس جمهور محترم آن کشور بی حرمتی کرد."

فشار تطبیق تعزیرات فعلی و تعزیرات شدید که سال گذشته وضع شده بود، بر دوش جامعۀ جهانی قرار دارد و انتظار نمیرود که بدون یک آزمایش هسته ای دیگر از سوی کوریایی شمالی، شورای امنیت ملل متحد تعزیرات جدید را در آیندۀ نزدیک بر ان کشور وضع کند.

XS
SM
MD
LG