لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا: کوریای شمالی هیچ علاقه ای به مذاکرات ندارد


وزارت خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا اعلان کرد که کوریای شمالی هیچگونه علاقمندی به خاطر پیگیری مذاکرات در مورد برنامۀ هستوی اش نشان نداده است. ساعاتی قبل از این بیان، وزیرخارجۀ ایالات متحده حین ملاقات با رهبری چین در بیجینگ خبر داده بود که کشورش در ارتباط مستقیم با کوریای شمالی قرار داشته و در مورد اینکه آیا رژیم کیم جونگ اون برای مذاکرات آماده است یا خیر، تحقیق می کند.

رکس تِلرسن شام شنبه، چین را پس از دیدار با مقامات بلند رتبه آن کشور، از جمله رئیس جمهور شی جین پینگ، برای همکاری درمورد فشار ها علیه کوریای شمالی ترک گفت.

ریکس تِلرسن، حین سفرش به چین به خبرنگاران گفت "ما تحقیق می کنیم، ما با پیونگ یانگ، مجرا های تماس داریم. در تاریکی قرار نداریم. از کوریا می پرسیم که آیا می خواهید مذاکره کنید؟"

دومین سفر آقای تیلرسن به چین به عنوان وزیر خارجۀ امریکا در حالی صورت می گیرد که تنش های جهانی به خاطر آزمایشات اتمی کوریای شمالی، شدت گرفته است.

آقای تیلرسن در جریان سفرش به چین، با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، نیز ملاقات کرد و روی مسایل مختلف از جملۀ تجارت و قضیۀ کوریای شمالی بحث کرد.

رکس تلِرسن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، در دیدار با شی جن پینگ، رئیس جمهور چین، گفت که چین و واشنگتن روابط نزدیک دارند.

رئیس جمهور چین گفت که در حال حاضر مهمترین رویداد درروابط بیجنگ - واشنگتن ، دیدار ئیس جمهور ترمپ از چین در اوایل ماه نوامبراست و این دیدار فرصت بزرگی برای توسعه روابط دوجانبه خواهد بود.

ایالات متحده به روز شنبه اعلام کرد که واشنگتن با کوریای شمالی در رابطه با برنامه های هسته ای و راکتی آن ارتباط مستقیم دارد. اما اکنون معلوم شد که پیونگ یانگ به خاطر مذاکرات علاقه ای نشان نداد.

هدر نویرت، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده، طی بیانیه ای اظهار داشت که مقامات کوریای شمالی هیچ نوع علاقمندی نشان ندادند که آنها آمادۀ مذاکره در مورد عدم هسته ای شدن باشند، علی الرغم آن که ایالات متحده اطمینان داده است که علاقه ای به تبلیغ فروپاشی رژیم فعلی ، تغییر رژیم، تسریع درگیری مجدد شبه جزیره و یا بسیج نیروها در شمال را ندارد.

XS
SM
MD
LG