لینک های دسترسی

Breaking News

کوریای شمالی: به جز امریکا، اتم را بر دیگر کشورها استعمال نمی‌کنیم


کوریای شمالی با تقبیح تحریمات تازۀ تصویب شده از سوی شورای امنیت ملل متحد بر آن کشور، گفته است که تا زمان موجودیت "پالیسی های خصمانۀ ایالات متحده"، پیونگ یانگ هرگز روی برنامۀ هسته یی اش معامله نخواهد کرد.

ری یانگ هو، وزیرخارجۀ کوریای شمالی، گفته است که پیونگ یانگ قصد استفاده از سلاح اتمی را در برابر کدام کشور دیگر، به جز از ایالات متحده و هر کشوری که با ایالات متحده بپیوندد، ندارد.

در عین حال، ریکس تیلرسن، وزیر خارجۀ امریکا میگوید که آزمایشات بالستیکی کوریای شمالی در تضاد با خواست جامعۀ جهانی قرار داشته و کشور ها، خواستار یک کوریای شمالی عاری از سلاح اتمی اند.

ریکس تیلرسن، میگوید بهترین گامی که کوریای شمالی میتواند آن را بردارد، و نشانه ای از آمادگی آن کشور برای مذاکرات تلقی گردد، توقف آزمایشات میزایلی از جانب پیونگ یانگ خواهد بود.

آقای تیلرسن که روز دوشنبه در نشست اتحادیۀ کشور های جنوب شرق آسیا یا آسین در فلیپین صحبت می کرد گفت، توافق آرای تمام اعضای شورای امنیت ملل متحد مبنی بر تصویب تعزیرات تازه در برابر کوریای شمالی، این پیام را میفرستد که آزمایشات میزایل های بالستیکی آن کشور برای جامعۀ جهانی نه تنها قابل قبول نبوده بلکه خواستار یک کوریای شمالی عاری از سلاح اتمی میباشند.

وزیرخارجۀ ایالات متحده افزود: "فکر میکنم قطعنامۀ شورای امنیت ملل متحد که با اتفاق آرا و با همکاری چین و روسیه تصویب شد، این پیام را میفرستد که هیچ اختلاف میان اعضای جامعۀ جهانی مبنی بر تقاضای شان از کوریایی شمالی و برداشتن گام ها از سوی پیونگ یانگ بخاطر پذیرفتن تمام خواست های ما که عبارت از یک شبه جزیرۀ کوریای عاری از سلاح هسته یی است، وجود ندارد."

کوریای شمالی، با نشر یک اعلامیه در تلویزیون دولتی آن کشور، ضمن تقبیح تعزیرات تازه تصویب شده، برای انتقام از ایالات متحده تعهد کرده و گفته که این تعزیرات برنامۀ هسته یی پیونگ یانگ را متوقف نخواهد ساخت.

شورای امنیت ملل متحد در واکنش به دو آزمایش اخیر میزایل های بالستیکی قاره پیما از سوی کوریای شمالی، دو روز قبل تعزیرات تازه علیه آن کشور را تصویب کرد. براساس این تعزیرات کوریای شمالی اجازه ندارد تا ذغال، آهن، سرب و غذاهای بحری خود را به خارج صادر کند.

قصرسفیید گفته است که دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، در یک صحبت تیلیفونی با مون جی ان، رئیس جمهور کوریایی جنوبی، به تطبیق کامل قطعنامه های ملل متحد در مورد پیونگ یانگ تعهد نموده و از تعزیرات تازه تصویب شده استقبال کردند.

XS
SM
MD
LG