لینک های دسترسی

Breaking News

رئیس امنیت ملی کندز زخمی شد


ولایت کندز از دو سال به این طرف شاهد ناامنی‌های شدید است
ولایت کندز از دو سال به این طرف شاهد ناامنی‌های شدید است

موتر محمدجسیم انوری در مسیر بندر کابل تیر شده از ساحۀ سه درک، جایی که دو طرف جاده زمین‌های زراعتی است، هدف گلوله‌باری قرار گرفته است؛ ولی زخم وی جدی نیست.

شیر عزیز کامه‌وال قوماندان پولیس زون ۸۰۸ سپین‌زر می‌گوید، صبح امروز امنیت ملی کندز در شهر گزمه می‌کرد که در ساحۀ سه‌ درک، مخالفین مسلح بالای موترش گلوله‌باری کردند.

کامه‌وال می‌افزاید که در نتیجۀ این حمله، محمدجسیم انوری رئیس امنیت ملی کندز زخمی شد. او می‌گوید که رئیس امنیت ملی برای بررسی اوضاع بدون محافظ و موترهای تعقیبی در لباس شخصی گزمه می‌کرد؛ تا از وضعیت امنیتی باخبری کند.

قبلاً در کندز هیچ مسؤول امنیتی بدون محافظ امنیتی گشت و گذار نمی‌کرد؛ حالا هم شماری زیادی از مقامات و رؤسا که به سایر ولایت می‌روند، توسط یک کاروان نظامی بدرقه می‌شوند.

مقامات حالا وضعیت صحی امنیت ملی کندز را رضایت‌بخش می‌خوانند و می‌گویند که برای تداوی به کمپ نظامی شهر مزارشریف منتقل گردیده است.

تا کنون ریاست امنیت ملی افغانستان در این مورد اظهار نظر نکرده است.

این در حالی است که ولسوالی‌های امام‌صاحب و قلعۀ زال کندز اکنون شاهد درگیری‌های شدید نیروهای امنیتی و جنگجویان طالب است.

در تازه‌ترین مورد نیروهای امنیتی عصر دیروز عملیاتی را در قریه نوآباد ولسوالی امام‌صاحب کندز انجام دادند که به گفتۀ وزارت داخله در این عملیات قوماندان عبدالرحمان معاون ولسوال نام‌نهاد طالبان برای ولسوالی امام‌صاحب با ۱۳ تن از افرادش به هلاکت رسیدند.

خبرنامه وزارت داخله می‌گوید که ۲۱جنگجوی طالب نیز در این عملیات زخمی شدند و قریه نوآباد از وجود افراد این گروه پاکسازی گردید.

حمله طالبان بر دهنۀ غوری بغلان

طالبان صبح امروز بالای ولسوالی دهنه غوری ولایت بغلان حمله تهاجمی انجام دادند.

ستار بارز والی بغلان با تأیید حمله تهاجمی طالبان بر دهنۀ غوری در صحبت به صدای امریکا گفت که گروه طالبان در تلاش بر هم زدن امنیت است؛ ولی اکنون نیرو های تازه نفس برای سرکوب جنگجویان طالب وارد اقدام شده اند.

براساس اطلاعاتی تائید ناشده تا کنون دو نظامی جان باخته و دو تن دیگر زخم برداشته اند.

یکی از باشندگان دهنه غوری ولایت بغلان در صحبت به صدای امریکا گفت که حمله گروهی طالبان صبح امروز بالای این ولسوالی آغاز گردید.

ولسوالی دهنه غوری ولایت بغلان از یک سال به این سو در محاصره طالبان قرار داشت.

اعضای شورای ولایتی بغلان گفته اند ساحات نهر خشک این ولسوالی و دو پایگاه نیرو های پولیس محلی سقوط کرده است؛ اما مقامات امنیتی این ادعا را نمی‌پذیرند.

طالبان در اعلامیه‌ای ادعا کرده اند که یک پایگاه و پنج پوسته پولیس را تصرف کرده و بیست پولیس نیز تسلیم شده اند. این ادعا را مقامات امنیتی بغلان نپذیرفته اند.

XS
SM
MD
LG