لینک های دسترسی

Breaking News

عمرخیل: نگران سقوط کندز نباشید


والی کندز از باشندگان آن ولایت خواسته است که تحت تاثیر تبلیغات طالبان قرار نه گیرند
والی کندز از باشندگان آن ولایت خواسته است که تحت تاثیر تبلیغات طالبان قرار نه گیرند

اسدالله عمرخیل که به تازگی به صفت والی کندز تقرر یافته است در صحبت با صدای امریکا آوازه ها را رد کرده است که گویا ولایت کندز با تهدید های جدی امنیتی مواجه است.

آقای عمرخیل از باشندگان کندز خواسته است که تحت تاثیر تبلیغات طالبان قرار نه گیرند.

از سوی هم والی می گوید که استخبارات منطقه طالبان را در ولایت کندز حمایت کرده و برای ادامۀ نبرد ها در مناطق مختلف این ولایت به مخالفین مسلح دولت تجهیزات فراهم می کنند.

وی گفت "طالب را استخبارات منطقه تجهیزات می دهد. شاید امکانات بیشتر داشته باشند ولی امکانات آنان قابل تشویش برای ما نیست."

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که باشندگان شهر کندز از بدتر شدن اوضاع نگران اند و از دولت می خواند تا نیرو های بیشتر را در این ولایت مستقر سازد.

عنایت الله خلیق یکتن فعال مدنی می گوید "موجودیت مخالفین مسلح دولت در دروازه های شهر کندز به لحاظ امنیتی یک تهدید است. گروه های مسلح غیر مسؤل در ولایت کندز یک تهدید و ترس برای مردم است که گاه گاهی اینها هم باعث ناامنی و صدمه زدن به شهروندان ملکی می شوند."

در جوزجان چه میگذرد؟

در ادامۀ گسترش نبرد ها در شمال افغانستان، جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان برای رهبری عملیات نظامی علیه گروه های مخالف دولت وارد شبرغان مرکز ولایت جوزجان شده است.

دفتر معاونیت اول ریاست جمهوری با نشر یک اعلامیه گفته است که در جریان یک روز گذشته نیروهای افغان به رهبری آقای دوستم توانسته اند ولسوالی قوش تپه جوزجان را از وجود مخالفان پاکسازی کنند.

اعلامیه با نشر ارقام افزوده است که تا کنون ٣٦ تن از مخالفان به شمول قاری غنی از قومندانان مهم گروۀ طالبان کشته و ۱۵ تن دیگر زخم برداشته اند.

گفته شده است که در میان کشته شدگان سه تن از اتباع ازبکستان هم شامل اند.

احمد شکیب دوست، صدای امریکا

XS
SM
MD
LG