لینک های دسترسی

Breaking News

اردوی لبنان عملیات نظامی را بر ضد داعش آغاز کرد


اردوی لبنان که از حمایت ایالات متحده برخوردار است تلاش می کند تا تهدید تندروان داعش را در مناطق سرحدی خود دور کند
اردوی لبنان که از حمایت ایالات متحده برخوردار است تلاش می کند تا تهدید تندروان داعش را در مناطق سرحدی خود دور کند

اردوی لبنان روز شنبه عملیات نظامی را بر ضد تندروان گروه دولت اسلامی یا داعشدر یک منطقۀ دور افتاده واقع در نزدیکی سرحد با سوریه، آغاز کرد.

اردوی لبنان که از حمایت ایالات متحده برخوردار است تلاش می کند تا تهدید تندروان داعش را در مناطق سرحدی خود دور کند.

این عملیات در حال آغاز شده است که آژانس خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از یک منبع نظامی گزارش داده که نظامیان رژیم اسد در برابر تندروان گروه داعش در مناطق نزدیک به شهر های حمص و حماه پیشرفت های چشمگیری داشته اند.

اردوی لبنان این عملیات را که از زمان طولانی انتظار آن میرفت، بخاطر شکست دادن تندروان داعش در منطقه و پایان بخشیدن به تهدید دهشت افگنی براه انداخته است، تهدید که آن کشور از چندین سال به اینسو با آن مواجه بوده است.

میشل عون، رئيس جمهور لبنان، در محلی که صبح جمعه جبهات جنگ را نظارت میکرد، به فرماندهان نظامی وزارت دفاع کشورش گفت "شما ما را مایوس نخواهید کرد، قلب و ذهن ما با شماست."

گروه حزب الله لبنان و اردوی سوریه همزمان برای پاکسازی منطقه از وجود تندوران داعش، از جانب مرز سوریه در دامنه کوه های غربی اعلام جنگ کردند. حزب الله از سال ۲۰۱۳ دوشا دوش نیروهای اسد در سوریه جنگ کرده است.

یک سخنگوی اردوی لبنان گفت که گروه داعش دارای اسلحه سنگین، متوسط و سبک است و مجهز با هاوان، راکت های رهبری شده و طیاره های بی پیلوت مجهز است.

XS
SM
MD
LG