لینک های دسترسی

Breaking News

ادعا غصب نمرات زمین رهایشی در ننگرهار


افرادی دارای معیوبیت در ننگرهار میگویند که بر نمرات زمین آنها، غصبان تعمیر بنا میکنند
افرادی دارای معیوبیت در ننگرهار میگویند که بر نمرات زمین آنها، غصبان تعمیر بنا میکنند
افراد دارای معیوبیت ميگويند که صدهانمره زمینی که قرار بود در شهر جلال آباد به آنها توزیع شود، ازسوى زورمندان غصب شده و دولت جلو آنرا نمى گيرد.

در ننگرهار در حدود پنج هزار افراد دارای معيوبیت به سر مى برند که از سالها به اينطرف از عدم دسترسى به حقوق شان شکايت دارند.

این افراد میگویند که مدت چهار سال پیش برای آنها در يکى از شهرک هاى جلال آباد ازسوى دولت نمرات رهايشى توزيع گرديد، و آنها پول این نمرات رهايشى را نيز به دولت تحويل نموده اند اما زمین در اختيار شان قرار نگرفته است.

آنها می افزایند که نمرات رهايشى شان غصب شده ودر آنجا ساختمانهاى گوناگون اعمار شده است.

شهرک پنج هزار نمره يى قاسم آباد واقع در پنج کيلومترى شهر جلال آباد نخستين شهرک بوده که در حدود ١٣٠٠نمره براى افراد دارای معيوبیت در آن توزيع گرديد.

محمدحسن يکى از اعضاى اتحاديه معيوبين به راديو آشنا گفت که غاصبين بيشتر افراد زورمند اند واصلاً معيوبين را در اطراف اين شهرک نيز اجازه گشت وگذر نميدهند.

او افزود:": اسناد این زمین را در دست داريم. نمرات معيوبين را افراد زورمند غصب کرده اند."

مسعود صافى مسول انجمن معيوبين نيز به راديو آشنا تائيد کرد که به نمرات توزيع شده شان در شهرک قاسم آباد دسترسى ندارند ودولت نیز در این خصوص اقدام نميکند.

وى از برخورد نادرست دواير دولتى با معيوبين نيزشکايت کرد:" افراد زورمندی استند که در دولت وظيفه دارند:"

در همين حال پوهنيار عبدالحکيم شيرزاد رئيس ادارۀ کار و امور اجتماعى، شهدا و معلولين ولایت ننگرهار، مشکلات معيوبين را پذيرفته ميگويند که در زمينه اقدامات را روی دست گرفته اند اما هنوز هيچ نتيجه را درپى نداشته است.

در این حال، احمدضياعبدالزى، سخنگوى والى ننگرهار ميگويد که اين مشکل افراد معیوب را اداره ولايتى پيگيرى نموده ودر صدد حل آن است.

در ننگرهار بيش از ٥٠٠٠ معيوب با انجمن معيوبين ثبت و راجستر میباشد که تعداد آنها در مقايسه با سالهاى پیش به مراتب بلند است وبيشتر آنان قربانيان انفجارات بمى اند.
XS
SM
MD
LG