لینک های دسترسی

Breaking News

یک میلیون دالر برای لپ‌تاپ آلوده به 'شش ویروس‌ خطرناک'


یک لپ‌تاپ که با شش ویروس بسیار خطرناک کمپیوتری آلوده است، در بدل یک میلیون دالر امریکایی به فروش گذاشته شده است.

گو او دونگ، که این کمپیوتر را عمداً با این ویروس‌های خطرناک آلوده کرده، هدف خود را از این کار "قابل لمس ساختن خطرات غیر قابل لمس دنیای دیجیتالی" عنوان کرده است.

آقای دونگ به نشریۀ دیجیتالی و تکنالوژی "د ورج" گفته است که این کمپیوتر تا زمانیکه به وای فای یا کیبل یو اس بی وصل نشود، با وصف ویروس‌های موجود در آن، به کلی امن است.

این طراح کمپیوتر گفت "ویروس های تهاجمی می‌توانند آسیب مستقیم به ما بزنند. ما در دنیای رویایی زندگی کرده و فکر می‌کنیم که روی ما تاثیری نخواهد داشت. در حالیکه ویروس های تهاجمی که می‌توانند به شبکه‌های برق و به زیرساخت‌های عمومی تاثیر بگذراند، می‌توانند آسیب مستقیم به ما وارد کنند".

شش ویروسی که در این لپ تاپ سامسونگ ۲۶ سانتیمتری NC10-14GB کار گذاشته شده به خاطر بزرگی ضرر مالی که به جامعه وارد کرده اند، انتخاب شده اند.

در بین ویروس‌های موجود در این کمپیوتر می‌توان به ویروس‌ “WannaCry” اشاره کرد که در سال ۲۰۱۷ کمپیوترهای شفاخانه‌ها و کارخانه‌ها را در سرتاسر جهان خاموش کرد. سازمان‌های اطلاعاتی پخش این ویروس را به کوریای شمالی نسبت دادند.

گو او دانگ تخمین می‌زند که شش ویروس موجود در کمپیوتر کوچک وی، مجموعا کم و بیش ۹۵ میلیارد دالر خسارت اقتصادی را به جهان وارده کرده اند.

XS
SM
MD
LG