لینک های دسترسی

Breaking News

آخرین مهلت درخواست به لاتری ویزۀ امریکا-۲۰۲۱


وزارت خارجۀ ایالات متحده گفته است که مجموعاً ۵۵ هزار ویزه از طریق لاتری به شهروندان کشور های مختلف جهان برای سال ۲۰۲۱ داده خواهد شد.

براساس قوانین ایالات متحده، هر سال وزارت خارجۀ این کشور برنامه لاتری گرین کارت را انجام می دهد.

براساس این برنامه، ویزۀ اقامت دایمی برای شهروندان کشورهایی فراهم می شود که در پنج سال گذشته کمتر از ۵۰ هزار شهروند آن به امریکا مهاجرت کرده اند.

براساس معلومات وزارت خارجۀ ایالات متحده، شهروندان افغانستان می‌توانند در این برنامه اشتراک کنند، اما شهروندان کشورهای مانند پاکستان و بنگله دیش از این امر مستثنی استند.

این خدمات کاملاً ریگان است.

ثبت نام برای اقامت دایمی از طریق قرعه کشی به تاریخ دوم اکتوبر (۱۰ میزان) آغاز شده است و به تاریخ پنجم نومبر (۱۴ عقرب) به پایان می رسد.

داشتن پاسپورت مدار اعتبار از شرایط جدید در این برنامه است.

وزارت خارجۀ ایالات متحده فهرست کشورهایی را نیز نشر کرده است که شهروندان آن واجد شرایط درخواست به گرین کارت از طریق قرعه کشی می شوند.

برنامه گرین کارت ایالات متحده از طریق قرعه کشی ۳۰ سال قبل آغاز شد تا تنوع مهاجرین به امریکا، افزایش یابد.

افرادیکه می خواهند در این قرعه کشی اشتراک کنند، حد اقل باید سند فراغت صنف ۱۲ و کم از کم دو سال سابقۀ کاری در بخشی را داشته باشند که برای کسب آن آموزش دوساله نیاز باشد.

رهنمایی و طریقۀ اشتراک در برنامۀ لاتری گرین کارت در ویب‌سایت وزارت خارجۀ امریکا قابل دسترس است.

دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده، در اکتوبر ۲۰۱۷ پس از آن خواهان لغو برنامۀ گرین کارت از طریق قرعه کشی شد که یک مرد ازبکستانی که از طریق قرعه کشی به امریکا مهاجرت کرده بود، هشت نفر را در شهر نیویارک کشت.

رییس جمهور ترمپ از کانگرس ایالات متحده خواست تا به عوض برنامۀ مهاجرت از طریق قرعه کشی، برنامۀ مهاجرت به امریکا را بر اساس سیستم "لیاقت" جایگزین کند.

با وجود تقاضای رییس جمهور ترمپ، کانگرس ایالات متحده به حمایت از ادامۀ برنامۀ گرین کارت از طریق لاتری رای داد.

XS
SM
MD
LG