لینک های دسترسی

Breaking News

امریکای لاتین؛ محراق تازۀ کروناویروس در جهان


امریکای لاتین با بیش از ۱۰۰ هزار مرگ ناشی از کووید۱۹ به محراق جدید همه‌گیری کروناویروس مبدل شده است.

برازیل با یک میلیون و ۱۴۶ هزار مورد ابتلا به کووید۱۹ و ۵۲۶۴۵ مورد مرگ ناشی از این بیماری، در امریکای لاتین در ردیف نخست و در سطح جهان دومین کشور متاثر از همه‌گیری کروناویروس است.

مقام‌های برازیلی روز سه شنبه گزارش دادند که در جریان ۲۴ ساعت گذشته ۳۹۴۳۶ مورد ابتلا و بیش از ۱۳۰۰ مورد مرگ ناشی از کووید۱۹ در آن کشور ثبت شده است.

بحران کروناویروس در برازیل به حدی جدی شده است که قاضی فدرال آن کشور حکم کرده است که رییس جمهور ییر بولسونارو یا ماسک بپوشد یا هم روز ۴۰۰ دالر جریمه بپردازد.

آقای بولسونارو با سرپیچی از رهنمودهای عامه برای جلوگیری از کروناویروس، تا کنون از پوشیدن ماسک ابا ورزیده است، هر چند در چندین رویداد عامه حضور یافته و با مردم تماس هم داشته است. رییس جمهور بولسونارو پافشاری دارد که کووید۱۹ فقط یک ریزش ساده است و کسانی که از آن هراس دارند، بیمار روانی اند.

پیرو با ۲۶۱ هزار مورد ابتلا و بیش از ۸۴۰۰ مورد مرگ و چلی با نزدیک به ۲۵۱ هزار مورد ابتلا و بیش از ۴۵۰۰ مورد مرگ، به ترتیب دومین و سومین کشور متاثر از همه‌گیری کروناویروس در امریکای لاتین اند.

کارشناسان، فقر گسترده، بی اعتمادی به حکومت و رهبران را که یا خطر کووید۱۹ را کم اهمیت جلوه داده یا هم آن را به کلی رد می‌کنند، عامل افزایش ابتلا و مرگ ناشی از این بیماری می‌خوانند.

همه‌گیری کروناویروس که در دسمبر سال گذشته از شهر ووهان، مرکز ولایت هوبی چین منشا گرفت، تا چاشت چهارشنبه ۲۴ جون منجر به مرگ بیش از ۴۷۸ هزار نفر و ابتلای نزدیک به ۹.۳ میلیون نفر در سرتاسر جهان شده است.

ایالات متحده با دو میلیون و ۳۴۹ هزار مورد ابتلا و بیش از ۱۲۱ هزار مورد مرگ، در صدر کشورهای متاثر از همه‌گیری کروناویروس قرار دارد.

در حالیکه شماری از کشورهای جهان محدودیت‌های وضع شده برای جلوگیری از گسترش کروناویروس را رفع کرده اند، سازمان جهانی صحت گفته است که همه‌گیری کروناویروس هنوز هم در حال گسترش است.

چندین کشور جهان به شمول آلمان، افریقای جنوبی و هند پس از آن اقدام به وضع دوبارۀ محدودیت‌ها و انسداد شهرها کردند که واقعات جدید کووید۱۹ در آن کشورها افزایش یافت.

XS
SM
MD
LG