لینک های دسترسی

Breaking News

لاوروف: من هیچگاه نگفته ام که جنگ در حلب کاملاً به تعلیق درآمده


سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه به روز جمعه در اجلاس سازمان همکاری و امنیت اروپا در شهر هامبورگ آلمان به خبرنگاران گفت "من هیچگاه نگفته ام که جنگ در حلب به کلی به تعلیق درآمده است."

وزیر خارجه روسیه بروز پنجشنبه گفته بود که تعلیق جنگ در حلب، به تخلیه ۸ هزار غیر نظامی گیرمانده در میدان جنگ، اجازه خواهد داد.

آقای لاوروف، ایالات متحده امریکا را به دست کشیدن از مذاکراتی متهم کرد که به بیرون شدن مصؤون شورشیان سوری از حلب موافقه شده بود.

وزیر خارجه روسیه گفت که واشنگتن در جریان مذاکرات با مسکو موقف ضد و نقیص را اختیار میکند. او اضافه کرد که هنوز هم فرصت برای رسیدن به یک آتش بس در حلب وجود دارد.

آقای لاوروف به واشنگتن پیشنهاد کرد که نظریه اش را در مورد شرکت در نشست ژینو که قرار است به روز شنبه برگزار گردد، تغییر ندهد.

"اگر کارشناسان امریکایی بار دیگر نظریه خود را تغییر ندهند، طوریکه چند روز قبل تغییر داده بودند، و گزینه جدید را روی میز نگذارند، فرصت خوبی برای رسیدن به یک موافقه وجود دارد. موافقه روی اینکه چگونه تمام جنگجویان را بدون استثنا از شرق حلب بیرون کرد و به مصالحه نهایی دست یافت."

لاوروف به روز پنجشنبه پس از گفتگو با همتای امریکایی اش جان کری در شهر هامبورگ گفته بود، آنها موافقه کردند که کار شناسان نظامی روسیه و امریکا روز شنبه در شهر ژینو ملاقات خواهند کرد.

نگرانی ملل متحد

ارزیابی سازمان ملل متحد اذعان می دارد که معاملۀ احتمالی که به اساس آن افراد ملکی از مناطق محاصره تحت کنترول شورشان بیرون شوند و کمک های اولیه را به آنان برسانند ناممکن به نظر میرسد.

اداره حقوق بشر سازمان ملل متحد گفته است، گزارشهای را بدست آورده که صدها مرد پس از عبور از مناطق تحت کنترول شورشیان به مناطق تحت کنترول حکومت در حلب، ناپدید گردیده اند.

روبرت کولویل سخنگوی این اداره روز جمعه گفت که اعضای خانواده این افراد از ناپدید شدن مردان بین سنین ٣٠ الی ٥٠ سال اطلاع داده اند که از ده روز به اینسو منطقه را ترک گفته اند و هیج تماس همرایشان بر قرار نشده است.

"غیرنظامیان در میان گروه های متخاصمی گیر مانده اند که به نظر می رسد فعالیت هایشان در مغایرت با قوانین بین المللی حقوق بشر قرار دارد. حملات بی رحمانه که با کمترین تلاش جلو تلفات ملکی را گرفته می تواند در هر دو سمت شهر در مناطق مزدحم صورت میگیرد."

آقای کولویل میگوید کمشنری عالی ملل متحد برای حقوق بشر نیز در مورد این گزارش ها نگران است که برخی از غیرنظامیان که سعی میکنند فرار کنند از سوی مخالفین مسلح جلو شان گرفته میشود و در برخی نقاط حتی بالای شان شلیک میشود.

رئیس شورای منطقه یی حلب میگوید که در طول ٢٦ روز گذشته در شرق حلب بیش از ٨٠٠ نفر کشته شده و بین ٣٠٠٠ و ٣٥٠٠ نفر زخمی گردیده است در حالیکه افراد غیر نظامی گیرمانده در انتظار مرگ اند.

XS
SM
MD
LG