لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار بیروت؛ صد کشته، ۴۰۰۰ زخمی و صدها ناپدید


مقام‌ها در لبنان گفته‌اند که در اثر انفجار مهیب روز سه شنبه در بیروت، پایتخت آن کشور کم از کم صد نفر کشته، حدود ۴۰۰۰ نفر زخمی و صدها نفر دیگر ناپدید شده‌اند.

میشل عون، رییس جمهور لبنان روز چهارشنبه پنجم اگست (۱۵ اسد) گفت که این رویداد مرگبار در اثر انفجار ۲۷۵۰ تن امونیم نایتریت که از شش سال به اینسو در یک انبار ذخیره شده بود، رخ داده است.

امونیم نایتریت مادۀ کیمیایی است که از آن در تولید کود کیمیایی برای زراعت و نیز ساختن مواد منفجره استفاده می‌شود.

آقای عون گفت که این مادۀ کیمیایی بدون درنظرداشت تدابیر ایمنی، آنهم در نزدیکی محلات مزدحم رهایشی انبار شده بود که به گفتۀ وی "غیرقابل قبول" است.

باشندگان ساحات اطراف محل انفجار گفته اند که شدت انفجار و صدای آن به حدی بلند بود که پس از این رویداد برای لحظاتی گوش‌هایشان هیچ صدایی را نمی‌شنید.

رییس جمهور لبنان گفت که تحقیقات در مورد این رویداد آغاز شده و به گفتۀ وی یافته‌ها به گونۀ شفاف با مردم در میان گذاشته خواهد شد. او تاکید کرد که عاملان این انفجار به شدت مجازات خواهند شد.

مقام‌های لبنانی گفته اند که صدها نفر دیگر تا کنون ناپدید اند و احتمال آن می‌رود شمار تلفات ناشی از این انفجار بیشتر شود.

آقای عون از جامعۀ جهانی خواست که کمک‌های شان را به لبنان که دستخوش مشکلات شدید مالی است، افزایش و سرعت ببخشند.

انفجار بیروت در حالی به وقوع پیوسته است که حکومت لبنان از یکسو با همه‌گیری کروناویروس دست و پنجه نرم می‌کند و از سوی دیگر با مشکلات فراوان سیاسی و بحران مالی درگیر است.

XS
SM
MD
LG