لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا، رهبران کلیدی حزب الله را هدف قرار می دهد


جنگجویان حزب الله
جنگجویان حزب الله

ایالات متحده برای دریافت اطلاعات در مورد طلال حميه، رئیس بخش امنیت خارجی حزب الله لبنان ۷ میلیون دالر و برای دریافت اطلاعات در مورد فواد شكُر، یک مامور عملیاتی ارشد آن گروه، ۵ میلیون دالر جایزه تعیین کرد.

نیکولاس رسموسن، رئیس مرکز مبارزه با دهشت افگنی ملی ایالات متحده، روز سه شنبه گفت " این گروه [حزب الله لبنان]، به دنبال انکشاف و حفظ توانمندی جهانی، جهت انجام اعمال دهشت افگنی می باشد."

آقای رسموسن هشدار داده گفت، باوجودیکه هیچ تهدید جدی از جانب آن گروه متوجه ایالات متحده نیست؛ اما حزب الله فعالانه تلاش کرده است تا امریکا را هدف قرار دهد.

مقام های ضد دهشت افگنی امریکا می گویند که به باور آن ها حزب الله میخواهد قابلیت های را برای حمله در داخل خاک امریکا، ایجاد کند.

ایالات متحده امریکا، برعلاوۀ پیشنهاد مقادیر هنگفت پول برای دریافت معلومات در مورد دو مقام بلند پایۀ حزب الله، بر متحدین کشور های جنوب آسیا، افریقا و جنوب شرق آسیای خود فشار می آورد تا با وضع تعزیرات بر آن گروه دهشت افگن، شرایط را برای مسدود ساختن راه های عایداتی افراد عملیاتی آن گروه هموار سازند.

بیرق سوریه و حزب الله لبنان بر فراز یک تانک
بیرق سوریه و حزب الله لبنان بر فراز یک تانک

این در حالیست که وزیر دفاع اسرائیل می گوید که گروه تندرو حزب الله، اردوی لبنان را کنترول میکند.

آویگدور لیبرمن گفت که اردوی لبنان به یک بخش جدایی ناپذیر حزب الله مبدل شده و بدون ارایۀ کدام سندی برای حمایت از این ادعایش گفت این گروه "فرماندهی اردوی لبنان را بر عهده دارد."

حزب الله عضو حکومت ائتلافی لبنان می باشد و شاخه نظامی این گروه به مراتب قویتر از نیرو های امنیتی لبنان محسوب می شود.

استخبارات ایالات متحده از دیر زمانی، حزب الله لبنان را به مثابۀ شریک اولی ایران در فعالیت های دهشت افگنی می داند. مقامات امریکایی می گویند که افراد عملیاتی حزب الله در سرتاسر جهان فعال می باشند.

آنان می گویند افراد حزب الله در تلاش اند تا برعلاوۀ حملۀ مرگبار بمی ۲۰۱۲ بلغاریا؛ توطیه های بیشتری را در آذربایجان، مصر، قبرس، تایلند و پیرو انجام دهند.

مقامات ضد دهشت افگنی امریکایی همچنان ابراز نگرانی می کنند که حزب الله لبنان توانسته است به توسعۀ زراد خانۀ راکت ها و میزایل های پیشرفتۀ خود موفق گردد و خود تسهیلات تولید سلاح را ایجاد کند.

افراد عملیاتی مبارزه با دهشت افگنی امریکایی، مراکز تولیدی سلاح حزب الله لبنان را در کویت و نایجریا شناسایی کرده اند.

ایالات متحده طی ده سال اخیر بیش از یک ملیارد دالر به اردوی لبنان مساعدت کرده است و این نهاد را به عنوان یک وزنۀ تعادل در برابر حزب الله و شریکی در مبارزه علیه گروه های تندرو مانند القاعده و داعش در منطقه می داند.

XS
SM
MD
LG