لینک های دسترسی

Breaking News

حملات طیارات قوای ایتلاف بر لیبیا


حملات طیارات قوای ایتلاف بر لیبیا
حملات طیارات قوای ایتلاف بر لیبیا

طیاره های جنگی فرانسوی نخستین اهداف خویش را در لیبیا رد اواخر روز شنبه مورد حمله قرار داده تا به این ترتیب ساحۀ منع پرواز را برای حمایت افراد غیر نظامی تطبیق نموده و به سرکوبی اعتراض کنندگان از طرف واحد نظامی طرفدار معمرالقذافی رهبر لیبیا خاتمه بخشند.

آقای سارکوزی اعلام این عملیات نظامی را در حالی نمود که نمایندگانی از سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، کشور های عرب و قدرت های غربی برای یک نشست عاجل در مورد بحران لیبیا در پاریس گرده هم آمدند.

بارک اوباما ریس جمهور ایالات متحده اندکی بعد از آن تایید نمود که ایالات متحده به ایتلاف پیوسته و با شرکای اروپایی و عرب خویش علیه لیبیا اقدام می نماید.

آقای اوباما که در جریان بازدیدش از برازیل به خبرنگاران صحبت می نمود گفت تصمیم ایتلاف روشن است و همه اعضا برای عملکرد عاجل آماده می باشند.

سارکوزی ریس جمهور فرانسه گفت رهبران موافقه نمودند تا از تمام ضروریات ، به شمول نیروی نظامی ،به منظور عملی نمودن قطع نامه شورای امنیت ملل متحد که روز پنجشنبه تصویب گردید ، استفاده گردد.

آقای سارکوزی گفت قدرت های جهان مداخله می نمایند تا مردم لیبیا بتوانند سرنوشت را انتخاب نمایند وی اضافه کرد اما تا هنوز برای آقای قذافی فرصت باقی است تا به تقاضا های جامعه جهانی گردن نهد .

در اوایل روز شنبه مخالفین گفتند واحد های نظامی وفادار به معمرالقذافی یکی از طیاره های آنان را برفراز بن غازی سقوط داده اند .

آنان همچنان گزارش داده اند که نیرو های دولتی همراه با توپخانه با عدم رعایت آتش بس که به روز جمعه رهبر لیبیا اعلام نمود، درنزدیکی شهر جابجا شده اند.

نیرو های دولتی در حالی در اوایل روز شنبه به طرف بن غازی به حرکت افتیدند که آقای قذافی پیام عاجلی را به رهبران جهان به شمول براک اوباما رییس جمهور ایالات متحده و بان کی مون منشی عمومی ملل متحد فرستاده است.

در نامه یی که به خبرنگاران در طرابلس خوانده شد، آقای قذافی تذکر داده است شورشیان بن غازی را در تصرف خویش در آورده اند و از آقای اوباما با عواطف ناشی از وطنپرستی اش سوال نموده در صورتیکه عین شرایط در ایالات متحده اتفاق می افتید، چگونه با آن مساله برخورد می نموده است.

XS
SM
MD
LG