لینک های دسترسی

Breaking News

لیورپول، رقیب ریال مادرید در دور نهایی قهرمانان اروپا شد


لیورپول تاکنون پنج بار و ریال مادرید ۱۲ بار قهرمان این جام شده اند.
لیورپول تاکنون پنج بار و ریال مادرید ۱۲ بار قهرمان این جام شده اند.

تیم فوتبال روم ایتالیا روز چهارشنبه در دومین دیدار نیمه نهایی در برابر لیورپول به پیروزی ۴-۲ دست یافت، اما نتوانست راهی دور نهایی قهرمانان اروپا شود.

در دیدار نخست میان این دو تیم، لیورپول انگلستان، روم ایتالیا را در خانۀ خود ۵-۲ شکست داده بود و رومی ها برای صعود به دور نهایی اینبار باید تیم لیگ برتر انگلستان را ۳-۰ شکست می دادند.

این دو تیم در دو دیدار مجموعاً ۱۳ گول به ثمر رسانیدند که در رقابت دیدنی و پر گول محسوب می شود.

رومی ها بازی خوبی را به نمایش گذاشتند اما دو گول لیورپول صعود تیم روم را به دور نهایی دشوار تر ساخت. گول های لیورپول در دقایق ۹ و ۲۶ نیمۀ نخست بازی وارد دروازۀ روم شد و این تیم لیگ برتر انگلیس خواست برتری خود را در همان دقایق نخست بازی به نمایش بگذارد.

تیم روم در میدان خود چهار بار دروازۀ لیورپول را باز کرد، گول های که در دقایق ۱۶، ۵۲، ۸۷ و ۹۱ بازی وارد دروازۀ لیورپول شد. ده دقیقۀ آخر بازی تیم لیورپول بیشتر موضع دفاعی اختیار کرد و رومی ها هم بااستفاده از آن فرصت تلاش کردند تفاوت گول ها را به تساوی بکشانند.

گول نخست تیم لیورپول در دقیقۀ نهم بازی که صعود روم را به دور نهایی دشوارتر ساخت.
گول نخست تیم لیورپول در دقیقۀ نهم بازی که صعود روم را به دور نهایی دشوارتر ساخت.

اما زمان فرصت را از تیم روم گرفت و پس از آنکه چهارمین گول را مهاجم روم با ضربۀ پنالتی وارد دروازه لیورپول کرد، رقابت پایان یافت و لیورپول راهی دور نهایی جام شد.

این رقابت نیز کم جنجال برانگیز نبود چرا که حکم داخل میدان دو ادعای پنالتی تیم روم را که نادیده گرفت اما در دقیقۀ ۹۱ زمانیکه توپ به دست مدافع لیورپول خورد، حکم اعلام پنالتی کرد.

لیورپولی ها در دیدار دوم نیز از پا ننشستند و با توجه به بازی برگشت که روم در برابر بارسلونا انجام داد و آن تیم قهرمان لیگ برتر اسپانیا را ۳ - ۰ در میدان خود شکست داد، نهایت تلاش را به خرج دادند تا تفاوت گول های زدۀ خود را بیشتر سازد.

پیشبنینی دقیقی بود و گرنه با نتیجۀ ۴-۰ یا هم ۳-۰ خواب راهیابی لیورپول به دور نهایی قهرمانان اروپا نیمه تمام می ماند.

پیشینۀ رویارویی و قهرمانی ریال و لیورپول

لیورپول و ریال مادرید پیش از این پنج بار به مصاف هم رفته اند که در آن دو بار ریال مادرید و سه بار هم لیورپول پیروزشده است.

آخرین باری که این دو تیم در لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم رفتند سال ۲۰۱۴ بود که در آن ریال مادرید لیورپول را در دیدار نخست ۳-۰ و در دیدار دوم ۱-۰ شکست داد.

اما پیش از این قهرمانی که قرار است به تاریخ ۲۶ می در کیف برگزار شود، لیورپول در ۱۹۸۱ در یک رقابت قهرمانی، ریال مادرید را ۱-۰ شکست داده است

لیورپول آخرین بار که به قهرمانی این جام دست یافت سال ۲۰۰۵ میلادی بود.
لیورپول آخرین بار که به قهرمانی این جام دست یافت سال ۲۰۰۵ میلادی بود.

تیم لیورپول در سال های ۱۹۷۷، ۱۹۷۸، ۱۹۸۱، ۱۹۸۴ و ۲۰۰۵ جام نقره یی رنگ قهرمانان اروپا را به انگلستان برده اند. تیم لیورپول در طول رقابت های گروهی و دو دیداری دور حذفی به استثنای رقابت دوم دور نیمه نهایی با روم، با هیچ شکستی رو به رو نشده بود.

در رقابت نهایی این تیم لیگ برتر انگلیس یکبار دیگر محمد صلاح و خط میانۀ لیورپول از جمله بازیکنانی خواهند بود که درد سر های زیادی به خط مدافع ریال مادرید ایجاد خواهند کرد.

اما ریال مادرید تا کنون ۱۲ بار قهرمان این جام شده است. ریال از ۱۹۵۶ تا ۱۹۶۰ میلادی به گونۀ پیهم جام قهرمانان اروپا را از آن خود کرد. پس از آن در سال ۱۹۶۶ قهرمان شد و تا ۱۹۹۸ نتوانست به قهرمانی دست یابد. بعد از ۱۹۹۸ در ۲۰۰۰، ۲۰۰۲، ۲۰۱۴، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ قهرمان این جام شد.

در تیم ریال مادرید، کریستیانو رونالدو، کریم بنزیما از جمله مهاجمان تیز پای اند که خط دفاعی لیورپول را وا خواهند داشت برای جلوگیری از نفوذ آنان دو بار بیاندیشند.

رقابت نهایی قهرمانان اروپا در یک کشور سومی به تاریخ ۲۶ می در کیف برگزار خواهد شد.

امسال جهان شاهد رقابت های جام جهانی 2018 روسیه نیز خواهد بود که در ماه جون قرار است آغاز گردد.

XS
SM
MD
LG