لینک های دسترسی

Breaking News

وزیر دفاع ایالات متحده به اسراییل، قطر و بحرین سفر می‌کند


لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده
لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده

انتظار می‌رود که لوید آستن، وزیر دفاع ایالات متحده، در روز‌های آینده به اسراییل، قطر و بحرین سفر کند و با مقامات این سه کشور در مورد جنگ میان اسراییل و گروه حماس صحبت کند.

آستن در حالی برای تقویت امنیت منطقه تلاش می‌کند که اسراییل به جنگ خود بر ضد گروه حماس در نوار غزه ادامه می‌دهد.

سفر وزیر دفاع ایالات متحده به این سه کشور در حالی صورت می‌گیرد که فشار‌های جامعهٔ بین المللی به دلیل افزایش تلفات غیرنظامیان در نوار غزه، بر اسراییل افزایش یافته است.

در همین حال، شماری از قانونگذاران ایالات متحده از حکومت اسراییل خواسته اند تا در جریان عملیات تهاجمی بر ضد حماس، تلاش نهایی خود را به خرج بدهد تا از تلفات غیرنظامیان جلوگیری شود.

دبی دنگل، عضو دموکرات در مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحده، در مورد تلفات غیرنظامیان در حملات اسراییل گفت:‌ "شش تا هشت هزار کودک کشته شده و ۸۵درصد مردم غزه مجبور به ترک خانه‌های شان شده اند. آنان در پناهگاه زندگی می‌کنند. بیماری‌ها رو به افزایش است."

دنگل افزود زمانیکه بحران بشری رخ داده است، نوار غزه هنوز هم تقریباََ در محاصرهٔ کامل قرار دارد، اما گفت که شاید در این عرصه تا اندازه‌ای پیشرفت صورت گرفته باشد.

او گفت:‌ ''اسراییل گذرگاه کریم شالوم را که بسیار با اهمیت است، بالاخره باز کرد. [باز کردن این گذرگاه] نباید اینقدر طول ‌می‌کشید."

لندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه در کانگرس امریکا، در مصاحبه‌ای با تلویزیون ان‌بی‌سی، نیز ابراز امیدواری کرد تا اسراییل کشتار غیرنظامیان را محدود کند و آن کشور را ترغیب کرد تا در مورد آینده فکر کند.

گراهام گفت: "اگر عربستان سعودی و سایر کشور‌های عربی ببینند که ''فلسطینی‌ها در زیر بس پرتاب می‌شوند' این کشور نمی‌توانند روابط شان را با اسراییل عادی بسازند.''

در عین حال، بنیامین نتنیاهو، صدراعظم اسراییل، نیز به خاطر گروگان‌ها زیر فشار فزایندهٔ داخلی قرار گرفته است.

گروه حماس به تاریخ هفتم اکتوبر بر اسراییل حمله کرد که به گفتۀ مقام‌های اسراییلی ۱۲۰۰ نفر را کشتند و تندروان این گروه ۲۴۰ نفر را گروگان گرفتند.

هفتهٔ گذشته سه گروگان به صورت اشتباهی توسط نیروهای دفاعی اسراییل کشته شدند و مراسم خاکسپاری یکی از آنان روز یکشنبه در اسراییل برگزار شد.

اعضای خانواده گروگان‌ها در نزدیکی وزارت دفاع اسراییل گردهم جمع شده و خواهان مذاکره برای آزادی امن عزیزان شان شده اند.

آنان از حکومت اسراییل می‌خواهند تا اعضای خانواده‌های شان که توسط گروه حماس گروگان گرفته شده اند، زنده به خانه‌های شان برگردند.

گروه حماس گفته است تا زمانیکه اسراییل حملات تهاجمی خود را متوقف نکند، گروگان‌های بیشتر را آزاد نخواهد کرد.

با اینحال قطر تلاش‌ها برای میانجی‌گری میان اسراییل و گروه حماس و آتش‌بس موقت بشردوستانه در نوار غزه را از سر گرفته است.

گروه

XS
SM
MD
LG