لینک های دسترسی

Breaking News

اردوی ملی افغانستان، اردوی منطقه‌ای می‌سازد


اردوی ملی افغانستان، بر اساس فرمان محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری آن کشور، برای مبارزه با تهدیدات منطقه‌ای، اردوی منطقه‌ای را تشکیل می‌دهد.

محمد رادمنش، سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان، به صدای امریکا گفت که در تشکیل اردوی منطقه‌ای در سرتاسر افغانستان، ۳۶ هزار نفر می باشد که به گفتۀ وی سربازان پیشین اردو و پولیس ملی افغانستان که ترخیص شده اند جلب و جذب شده و زیر رهبری کدرهای مسلکی اردوی ملی به وظیفه گماشته می شوند.

مقام‌های افغان گفته اند که منسوبان اردوی منطقه‌ای باید ۲۰ تا ۴۰ سال عمر داشته باشند و پس از سپری کردن تمام مراحل معیاری جلب و جذب اردو، بررسی سوابق و معاینات صحی جلب و جذب می‌شوند.

توضیحات محمد رامنش در مورد تشکیلات اردوی منطقه‌ای افغانستان
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:25 0:00

عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار، گفت که دلیل این اقدام تامین بهتر امنیت و جلوگیری از برگشت مخالفان دولت به ویژه گروه داعش به ساحاتی می‌باشد که از وجود تندروان پاکسازی می‌شود.

آقای خوگیانی به صدای امریکا گفت که در مرحلۀ آزمایشی، ولسوالی‌های خوگیانی، پچیرواگان و ده بالا برای تطبیق این طرح در نظر گرفته شده است.

سخنگوی والی ننگرهار افزود که بیش از ۳۰۰ نفر در این سه ولسوالی داوطلبانه شامل صفوف اردوی منطقه‌ای می‌شوند و آموزش‌های نظامی را در قول اردوی ۲۰۱ سیلاب فراخواهند گرفت.

آقای خوگیانی گفت "آنان هنگام ایفای وظیفه به کلی تجهیز و اکمال می‌شوند و قوای هوایی و زمینی در زمان جنگ آنان را همکاری می‌کنند. سپس یک کندک اردوی منطقه‌ای نیز در ننگرهار فعال شده و در ولسوالی‌های مختلف وظیفه اجرا خواهد کرد."

مقام‌های نظامی در قول اردوی ۲۰۱ سیلاب گفته اند که تشکیلات اردوی منطقه‌ای منظم بوده و از سوی قول اردو سوق و اداره خواهند شد.

شیرین آقا فقیری، سخنگوی قول اردوی ۲۰۱ سیلاب، به صدای امریکا گفت که بر اساس فرمان رئیس جمهور سه تولی اردوی منطقه‌ای در ننگرهار تشکیل شده و در گام نخست سربازان ترخیص شده در آن جذب می‌شوند.

طالبان و تندروان گروه دولت اسلامی یا داعش در شماری از ولسوالی‌های ولایت ننگرهار فعالیت دارند.

این نخستین بار است که اردوی منطقه‌ای برای تامین امنیت و جلوگیری از نفوذ و فعالیت گروه های ضد دولتی و تندرو در افغانستان گماشته می‌شود.

پیش از این پولیس محلی نیز برای عین مقصد تشکیل شده است که هم اکنون در اکثر ولایت‌های افغانستان بیش از ۳۰ هزار پولیس محلی برای تامین امنیت گماشته شده است،قوایی که همواره به خاطر ادعاهای بدرفتاری و نقض حقوق بشری زیر بار انتقادات فراوان قرار داشته است.

XS
SM
MD
LG