لینک های دسترسی

Breaking News

پولیس بریتانیا حمله در نزدیکی پل لندن را "تروریستی" خوانده است


پولیس بریتانیا، حملۀ مرد مسلح با چاقو را بر مردم در نزدیکی پل لندن، یک اقدام دهشت افگنانه قلمداد کرده و گفته است که دو نفر در رویداد کشته شده اند.

فرد مهاجم که پولیس بریتانیا او را عثمان خان ۲۸ ساله معرفی کرده، روز جمعه (۲۹م نومبر - هشتم قوس)، یک واسکت انفجاری تقلبی بر تن داشت به ضرب گلولۀ ماموران امنیتی کشته شده است.

بوریس جانس، صدراعظم بریتانیا در اعلامیه یی گفت که در جریان آخرین تحولات قرار دارد و از پولیس و امدادگران به خاطر پاسخگویی به موقع آنها تقدیر کرده است.

پولیس بریتانیا، گفته است که عثمان خان، در سال ۲۰۱۲ به خاطر جرایم دهشت افگنی و ارتباط با گروه های تندرو اسلامگرا، زندانی شده بود.

نیل باسو، رئیس نیروهای مبارزه با دهشت افگنی گفت که عثمان خان در دسمبر ۲۰۱۸ با "شرایط ویژه" که باید شرایط خاصی را برآورده می کرد و یا با مراجعه به زندان روبرو می شد، آزاد شده بود.

صدراعظم بریتانیا می گوید که از مدت ها پیش استدلال کرده که "اشتباه است به مجرمان جدی و خشن اجازه داده شود، زود از زندان بیرون آیند."

ساعتی پس از انتشار خبر حملۀ دهشت افگنی روز جمعه در لندن، سخنگوی قصر سفید اعلام کرد که دونالدترمپ، رئیس جمهور امریکا در جریان آخرین تحولات قرار گرفته و واشنگتن، "هرگونه اقدام خشونت‌بار هولناک علیه مردم را قویاً محکوم می‌کند."

جاد دیئر، در صفحۀ تویتر، بار دیگر بر حمایت کامل امریکا از بریتانیا تاکید کرده است.

پولیس پس از حمله مسیر رفت و آمد را قطع کرد و سیاحان و کارمندان گیر مانده در ساختمان ها و بانک ها و رستوران ها را بیرون کشیدند.
پولیس پس از حمله مسیر رفت و آمد را قطع کرد و سیاحان و کارمندان گیر مانده در ساختمان ها و بانک ها و رستوران ها را بیرون کشیدند.

حادثه روز جمعه در حالی رخ داده است که حکومت بریتانیا اوایل ماه جاری میلادی سطح هشدار امنیتی را در این کشور، پس از گذشت حدود پنج سال، کاهش داده بود.

تاهنوز کسی یا گروهی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

دو سال پیش نیز سه نفر در منطقه پل لندن، ابتدا با موتر افراد پیاده رو را زیر گرفتند و سپس با چاقو به آنان حمله کرده و کم از کم هفت نفر را کشتند.

حمله توسط چاقو در نزدیکی پل لندن چند ساعت قبل از آن صورت گرفت که چندین تن در اثر حمله با چاقو، شام جمعه در یکی از مراکز عمدۀ خرید و فروش در شهر هاگ هالند مجروح شدند.

تا هنوز مشخص نیست که آیا ارتباطی میان این دو حمله وجود دارد یا خیر. پولیس در تلاش پیدا کردن حمله کننده است.

رویداد شهر لندن، در حالی اتفاق می افتد که در کمتر از دو هفته، انتخابات سرتاسری در بریتانیا برگزار می شود و بوریس جانسن، صدراعظم این کشور امیدوار است با کسب اکثریت، بتواند بریتانیا را از اتحادیۀ اروپایی خارج کند.

XS
SM
MD
LG