لینک های دسترسی

Breaking News

کنفرانس بین المللی لندن در مورد افغانستان آغاز شد


کنفرانس لندن
کنفرانس لندن

کنفرانس بین المللی لندن درمورد افغانستان با اشتراک مقامات عالی رتبۀ دولت افغانستان و کشور های جهان امروز چهار شنبه در تعمیر لنکستر هوس وزارت خارجه بریتانیا آغاز شد.

این کنفرانس با سخنرانی فلیپ هاموند، وزیر خارجۀ بریتانیا و عبدالله عبدالله، رئیس اجراییه افغانستان آغاز شد و قرار است که با بیانیه محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان پایان یابد.

این سومین بار است که بریتانیا برای تحکیم روابط افغانستان و جامعۀ بین المللی نشست های ویژه را در مورد افغانستان میزبانی می کند.

وزیر خارجۀ بریتانیا گفت که کشورش در بخش امنیت و تقویت نیرو های امنیتی افغانستان سرمایه گذاری زیادی کرده است.

انتظار می رود که رئیس جمهور افغانستان و وزیر خارجۀ ایالات متحده امریکا به زودی در این کنفرانس شرکت کنند. دیوید کامرون صدراعظم بریتانیا و جان کری وزیر خارجه ایالات متحده نیز از جمله سخنرانان این کنفرانس اند.

قرار است که دراین کنفرانس یکروزه شماری از نمایندگان کشور های اشتراک کننده درمورد افغانستان صحبت کنند و وعدۀ کمک به افغان ها را بدهند.

جستین گریننگ، وزیر انکشاف بین المللی بریتانیا پیش از آغاز این نشست به خبرنگاران گفت که این کنفرانس فرصت دیگری برای حکومت افغانستان است تا در مورد دورنمای آن کشور با کشور ها و نهاد های بین المللی صحبت کرده و پیشنهادات خود را به آنها پیشکش کند.

خانم گریننگ گفت که این نشست گام دیگری برای تحکیم روابط میان دولت افغانستان و نهاد های بین المللی و جلب حمایت و همکاری افغانستان می باشد.

پیش از آغاز کنفرانس لندن، شب گذشته نشست مشترک میان افغانستان و کشور های منطقه برگزار شد که در آننواز شریف، صدر اعظم پاکستان نیز شرکت کرده بود. به گفتۀ خانم گریننگ در این نشست در مورد همکاری های منطقه یی صحبت شد.

در نظر است که در پایان این نشست، رئیس جمهور محمد اشرف غنی با خبرنگاران هم صحبت کند.

XS
SM
MD
LG