لینک های دسترسی

Breaking News

پولیس بریتانیا: انفجار در متروی لندن، حملۀ دهشت افگنی است


در حملۀ متروی لندن، حد اقل ۲۹ نفر زخمی گردیده است
در حملۀ متروی لندن، حد اقل ۲۹ نفر زخمی گردیده است

شمار زخمیان ناشی از انفجار یک بم در متروی لندن به ۲۹ نفر رسیده و مسؤولیت این بم گذاری را گروه داعش بر عهده گرفته است.

این انفجار در اوقات مزدحم و حوالی ساعت ۸:۲۰ دقیقه صبح روز جمعه به وقت محلی به وقوع پیوست.

صدیق خان، شاروال شهر لندن، گفته است که پایتخت بریتانیا "هیچگاه" مغلوب دهشت افگنی نخواهد شد.

تریزا می، صدر اعظم بریتانیا، قرار است ریاست یک نشست اضطراری را در آن کشور، بر عهده بگیرد.

در عین حال، یک مهاجم مجهز با چاقو در مترو شهر پاریس، فرانسه، تلاش کرد بر یک سرباز حمله کند.

انفجار در متروی لندن، ادامه سلسله حملات دهشت افگنی است که در سال های اخیر در کشور های اروپایی رخ داده است.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، در یک پیام تویتر انفجار در لندن راعمل دهشت افگنی خواند. آقای ترمپ در یک پیام جداگانه تویتر خواهان "اقدامات شدید تر در برابر دهشت افگنان" شده و گفته است که انترنت عمده ترین وسیلۀ استخدام گروه های دهشت افگنی است که باید به آن رسیدگی شود.

از سال ۲۰۱۴ میلادی به این سو، کشور های اروپایی به خصوص بریتانیا، چندین بار مورد حملات دهشت افگنی قرار گرفته است. در اغلب موارد، گروه تندرو دولت اسلامی یا داعش، مسوولیت حملات مرگبار در کشور های اروپایی را بر عهده گرفته است.

نگاهی به حملات دهشت افگنی در اروپا

​به تاریخ هفدم آگست ۲۰۱۷، یک مهاجم توسط موتر در شهر بارسلونا، اسپانیا، بر جمعی از مردم حمله کرد که در نتیجۀ آن ۱۴ نفر کشته شد. یک روز پس از آن، یک مهاجم دیگر در منطقۀ کامبریلس اسپانیا بر مردم حمله کرد که در نتیجۀ آن یک فرد کشته شد. گروه دولت اسلامی مسوولیت این حملات را بر عهده گرفت.

به تاریخ ۱۹ جون ۲۰۱۷، یک مرد بریتانیایی که بر اساس گزارش ها مخالف پناهجویان و مسلمانان بود، موترش را در شهر لندن بر جمعی از نمازگذاران در بیرون محوطۀ یک مسجد راند که در نتیجۀ آن یک نفر کشته و نه نفر دیگر زخمی گردید

به تاریخ ۳ جون ۲۰۱۷، سه تندرو گروه داعش موتر شان را به جمعی از عابرین در شهر لندن راند و سپس توسط چاقو در یک مارکیت بر مردم حمله ور شدند. در این حملات هشت نفر کشته و ده ها نفر دیگر زخمی گردید.

به تاریخ ۲۲ می ۲۰۱۷، در نتیجۀ حمله انتحاری که شهر منچستر واقع در بریتانیا صورت گرفت، ۲۲ نفر کشته و حدود ۵۹ نفر دیگر مجروح شده است.

به تاریخ ۱۷ اپریل ۲۰۱۷، یک مرد در شهر استکهلم، سویدن، توسط یک موتر که آنرا دزیده بود، بر یک مغازه حمله کرد که در نتیجۀ آن چهار نفر کشته شد.

به تاریخ ۲۲ مارچ ۲۰۱۷، یک مهاجم در شهر لندن بر عابرین که از پل وست مینستر

عبور می کردند، حمله کرد موجب کشته شدن چهار نفر شد. شخص مهاجم بعد توسط چاقو یک پولیس را کشت.

به تاریخ ۱۹ دسامبر ۲۰۱۶، یک مهاجم توسط لاری در یک مارکیت کرسمس واقع در شهر برلین آلمان بر عابرین حمله کرد که در نتیجۀ آن ۱۲ نفر کشته شد.

به تاریخ ۱۴ جولای ۲۰۱۶،یک مهاجم توسط لاری در شهر نیس، فرانسه، بر عابرین حمله کرد که در نتیجۀ آن ۸۶ نفر کشته شد.

به تاریخ ۲۲ مارچ ۲۰۱۶، در نتیجۀ حملۀ انتحاری در میدان هوایی بروکسل و مترو آن شهر، ۳۲ نفر کشته و صد ها نفر دیگر زخمی گردید.

به تاریخ ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵، تندروان وابسته به گروه دولت اسلامی یا داعش بر یک سالن کنسرت و سایر نقاط شهر پاریس حمله کردند که در نتیجۀ آن ۱۳۰ نفر کشته شد.

به تاریخ ۱۴ فبروری ۲۰۱۵، یک فرد مسلح در شهر کوپن هاگن، پایتخت دنمارک، بر یک فلیم ساز دنمارکی حمله کرد و او را به قتل رساند. در این حمله سه نفر دیگر زخمی گردید. یک روز پس از آن، این فرد مسلح عمر الحسین نام داشت، بر یک کنیسۀ یهودیان حمله کرد و یک محافظ آنرا کشت. فرد مهاجم قبل از اینکه توسط پولیس کشته شود، دو پولیس آن کشور را زخمی کرد.

به تاریخ ۱۴ فبروری، افراد مسلح بر دفتر مجلۀ طنزی موسوم به شارلی ابدو و مغازۀ خوراکه فروشی در شهر پاریس، فرانسه، حمله ور شدند که در نتیجۀ آن ۱۷ نفر کشته شد. شاخۀ شبکۀ القاعده در شبه جزیرۀ عرب، مسوولیت این حمله را به دوش گرفت و ادعا کرد که این حمله اقدام تلافی جویانه در برابر نشر کاریکاتور پیامبر اسلام توسط مجلۀ شارلی ابدو صورت گرفته است.

به تاریخ ۲۴ می ۲۰۱۴، یک جنگجوی پیشین فرانسه که وابسته به گروه داعش در سوریه بود، بر یک موزیم یهودیان در شهر بروکسل، بلجیم، حمله کرد که در نتیجۀ آن چهار نفر کشته شد.

XS
SM
MD
LG