لینک های دسترسی

Breaking News

نتایج پنجمین روز مسابقات المپیک لندن


در پایان پنجمین روز بازی های المپیک تابستانی سال 2012 در لندن، چین با کسب 30 مدال (17 طلا، 9 نقره و 4 برونز) در صدر، ایالات متحده امریکا با 29 مدال (12 طلا، 8 نقره و 9 برونز) در ردۀ دوم و کوریای جنوبی با دریافت 12 مدال (6 طلا، 2 نقره و 4 برونز) در ردیف سوم قرار داشتند.

در پنجمین روز رقابت های المپیک لندن، دینیل گیورتا از مجارستان توانست در رقابت های شنا به فاصلۀ 200 متر مدال طلا را کسب کند. او این فاصله را در 2 دقیقه و 7 ثانیه و 28 واحد ثانیه طی کرد.

لو ژیاو جان از چین در رقابت های وزنه برداری با برداشتن 379 گیلوگرام وزن توانست مدال طلا را از آن خود کرده و ریکارد جهانی قایم کند.

کوهی اوچی مورا از جاپان در دور نهایی بازی های جمناستک توانست قهرمانی خود را حفظ کرده و مدال طلا را از آن خود کند.

در مسابقات موتر سایکل رانی، برادلی ویگینس بریتانیایی مدال طلا را کسب کرد.

در همین حال کمیتۀ بین المللی المپیک روز چهارشنبه از تصمیم اخراج هشت بازیکن بیدمنتُن از بازی های المپیک استقبال کرد. این هشت ورزشکار زن می خواستند برای به دست آوردن جایگاه دلخواه شان در دور بعدی رقابت ها، مسابقه را ببازند. فدراسیون یاد شده این بازیکنان را به خاطر "عدم تلاش برای پیروزی در مسابقه" و "انجام عملی که به ورزش توهین آمیز تلقی می شود" از مسابقات المپیک لندن اخراج کرد.

در سایر رقابت های المپیک لندن، قرار است در مسابقات اتلتیک مسعود عزیزی و تهمینه کوهستانی به تاریخ سوم و چهارم ماه اگست به مصاف بروند و در رشتۀ تکواندو، روح الله نیکپا و نثار احمد بهاوی دو ورزشکار افغان به تاریخ نهم و دهم ماه اگست مسابقه خواهند داد.
XS
SM
MD
LG