لینک های دسترسی

Breaking News

مکنزی اسکات ۴۲۰۰ میلیون دالر به سازمان‌های خیریه اهدا می‌کند


مکنزی اسکات، همسر پیشین جف بزوس، رییس و بنیانگذار شرکت امازون حدود ۴.۲ میلیارد دالر را به سازمان‌های خیریه اهدا می‌کند تا صرف کمک به نیازمندانی شود که به دلیل همه‌گیری کروناویروس در شرایط سختی به سر می‌برند.

مکنزی پس از جدایی از جف بیزوس که بخش قابل توجهی از سرمایۀ این ثروتمندترین مرد جهان به وی رسید، سال گذشته عهد کرد که بخش قابل توجهی از ثروت خود را صرف امور خیریه کند.

خانم اسکات اوایل سال ۲۰۲۰ نیز حدود ۱.۷ میلیارد دالر را به گروه‌هایی اهدا کرد که در زمینه‌های برابری نژادی، جنسیتی، اقتصادی و سایر امور اجتماعی فعالیت می‌کنند.

مکنزی اسکات با انتشار پیامی گفته است که همه‌گیری کروناویروس آثار مخربی بر زندگی امریکایی‌ها داشته و خسارات اقتصادی و پیامدهای صحی ناشی از آن برای زنان، سیاه پوستان ‌و فقرا بسیار بدتر بوده است.

او به کمک گروهی از مشاورانش، ۳۸۴ سازمانی را که در ایالات متحده به نیازمندان در جریان همه‌گیری کروناویروس کمک می‌کنند، برگزید تا این‌ مبلغ در اختیار آنها قرار گیرد.

خانم مکنزی تاکید کرده است که در این فرآیند، توجه خاصی به سازمان‌هایی داشته است که با گرسنگی، فقر، و نابرابری نژادی در جوامع مقابله می‌کنند.

این مبلغ به سازمان‌هایی مانند بانک‌های غذایی، خدمات آموزشی شغلی، صندوق‌های دفاع حقوقی، برنامه‌های رفع بدهی و گروه‌های حمایت از حقوق مدنی اهدا می‌شود.

مکنزی اسکات پس از جدایی از جف بزوس، ۳۸ میلیارد دالر، و حدود چهار درصد از سهام آمازون را دریافت کرد. او در آخرین آمار نشریه "فوربز" با بیش از ۵۶ میلیارد دالر ثروت، بیستمین فرد ثروتمند جهان است.

جف بزوس با بیش از ۱۸۵ میلیارد دالر، در ردۀ نخست ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد.

XS
SM
MD
LG