لینک های دسترسی

Breaking News

اکثریت دموکرات‌ها نمی‌خواهند بایدن برای انتخابات ۲۰۲۴ نامزد شود - نظرسنجی


جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده
جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده

بر اساس یک نظرسنجی تازه توسط نیویورک تایمز و کالج سینا اکثریت بزرگی از دموکرات‌ها ترجیح می دهند که حزب آنان جو بایدن، رییس جمهور کنونی را نه بلکه فرد دیگری را به عنوان نامزد خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ معرفی شود.

در این نظرسنجی از پاسخ دهندگانی که قصد دارند در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها رای بدهند، پرسیده شد که آیا می خواهند حزب دموکرات بار دیگر بایدن را به حیث نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ معرفی کند یا خیر. تنها ۲۶ درصد پاسخ مثبت داده اند، در حالیکه ۶۴ درصد آنان گفته اند که شخص دیگری را ترجیح می دهند.

یافته‌های این نظرسنجی "تصویری تلخی" را برای رییس‌جمهور کنونی ترسیم می‌کند، رییس جمهور جایگاه‌اش در میان مردم امریکا به دلیل تورم بالای پولی و ناتوانی حزب‌اش در سنا برای پیشبرد برنامه‌هایش آسیب دیده است.

سن، عامل اصلی

یک سوم شرکت کنندگان این نظر پرسی که از بایدن حمایت نمی‌کنند همچنان گفته اند که سن بایدن یک دلایلی است که نمی‌خواهند او رییس جمهور شان باشد. بایدن که حال ۷۹ ساله است،‌ مسن‌ترین فردی است که تاکنون به عنوان رییس جمهور امریکا ایفای وظیفه می کند و در زمان انتخابات ۲۰۲۴ تقریباً ۸۲ سال سن خواهد داشت.

شصت در صد پاسخ دهندگانی که بالاتر از ۶۵ سال عمر دارند گفته اند که سن بایدن عامل نگرانی اصلی آنان است و به همین دلیل، می خواهند حزب دموکرات نامزد دیگری را برای انتخابات ریاست جمهوری امریکا معرفی کند. اما پاسخ دهندگان جوانتر،‌ بین سنین ۱۸ تا ۳۵،‌ سن بایدن را به ندرت ذکر کرده اند. با آنهم، ۱۴ در صد آنان، گفته اند که سن رییس جمهوری کنونی نگرانی عمدهٔ آنان است.

امریکا در حال حرکت در "مسیر اشتباه" است

نظر سنجی تازه انجام شده نشان می دهد که ۷۷ در صد امریکایی‌ها معتقد اند که کشورشان در "مسیر اشتباه" در حرکت است. اما ۱۳ در صد پاسخ دهندگان گفته اند باور دارند که کشورش‌شان در "مسیر درست" حرکت می کند.

یافته‌های این نظر سنجی که حامیان سایر احزاب را نیز مورد ارزیابی قرار داده است، نشان می دهد که ۸۹ در صد پاسخ دهندگان جمهوریخواهان، ۸۱ در صد حامیان حزب مستقل (Independent Party) و ۶۳ در صد‌ها دموکرات‌ها گفته اند که ایالات متحده در "مسیر اشتباه" در حال حرکت است.

افرادیکه در این نظرسنجی اشتراک کرده اند، در پاسخ به این پرسش که آیا آنان نحوهٔ عملکرد بایدن را تایید یا رد می کنند، فقط ۳۳ در صد از پاسخ دهندگان گفته اند که موافق عملکرد رییس جمهور کنونی امریکا استند. در میان دموکرات‌ها، این رقم ۷۰ درصد بود.

واکنش قصر سفید

کارین ژان پیر، سخنگوی قصر سفید، روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی در مورد یافته‌های این نظرسنجی گفت که این نظر سنجی همچنین دریافته است که اگر بار دیگر رقابت میان جو بایدن و دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین امریکا، صورت بگیرد، ۹۲ در صد دموکرات‌ها به بایدن رای خواهند داد. اما خانم پیر گفت که ادارهٔ کنونی ایالات متحده به این نظرسنجی‌ها تمرکز نمی کند.

پیر گفت:‌ " نظرسنجی‌های زیادی وجود خواهد داشت. آنها [نتایج نظر سنجی ها] بالا می روند و پایین می آیند. این تنها چیزی نیست که ما روی آن متمرکز داریم."

در عوض، به گفتهٔ سخنگوی قصر سفید، حکومت جو بایدن بر سایر مسایل از جمله قانون کنترول سلاح توسط هر دو حزب، دموکرات و جمهوریخواه،‌ که بایدن روز دوشنبه توشیح کرد،‌، مبارزه با تورم پولی و تلاش اشتغالزایی تمرکز دارد.

نتایج این نظر سنجی خبری بد برای دموکرات‌ها در انتخابات میان دوره‌ای است که قرار است به تاریخ هشتم نومبر سال روان میلادی برگزار شود، انتخاباتی که تصمیم خواهد گرفت کدام حزب در دو سال آینده کنترول کانگرس ایالات متحده را در اختیار خواهد داشت.

XS
SM
MD
LG