لینک های دسترسی

Breaking News

واشنگتن فعالیت داعش در افغانستان را بررسی می کند


مری هارف: "نیرو های افغان از سال ٢٠١٣ بدینسو نشان داده اند که ظرفیت و قابلیت شان رو به افزایش بوده است."
مری هارف: "نیرو های افغان از سال ٢٠١٣ بدینسو نشان داده اند که ظرفیت و قابلیت شان رو به افزایش بوده است."

وزارت خارجۀ ایالات متحده می گوید که گزارش ها در باره فعالیت گروه دولت اسلامی (داعش) در افغانستان را مشاهده کرده اما هنوز شواهدی وجود ندارد که نشان دهد عناصر طرفدار داعش در افغانستان، در عملیات شان، از این گروه تندرو رهنمایی و یا حمایت مستقیمی دریافت کرده باشد.

مری هارف، سخنگوی وزارت خارجۀ ایالات متحده گفت "تیم های ما هنوز مشغول بررسی این مسئله اند که آیا در افغانستان، عناصری واقعاً وابستگی عملیاتی با داعش ِ مستقر در سوریه و عراق دارند یا این که این وابستگی بیشتر جنبۀ فکری و غیره را دارد. در این مقطع زمانی، فکر میکنیم که این وابستگی عمدتاً آیدیالوژیک یا فکری بوده و عملیاتی نیست".

این اظهارات در حالی بیان می شود که مسوولیت رویداد خونین هفته گذشته در شهر جلال آباد، به گروه داعش نسبت داده شده است. در آن رویداد دها غیرنظامی کشته و مجروح شد.

یک سخنگوی ناتو در افغانستان اما گفته است که تا کنون شواهدی مبنی بر دست داشتن گروه داعش در حملۀ مرگبار شهر جلال آباد، در دست نیست. مقام های ناتو گفته اند که احتمالاً طالبان حمله مرگبار جلال آباد را انجام داده باشند و از آنجا که بیشترین قربانیان آن غیرنظامیان بودند، از پذیرفتن مسوولیت این رویداد شانه خالی کردند.

XS
SM
MD
LG