لینک های دسترسی

Breaking News

صحبت اسپر و غنی پیرامون اقدامات بعدی روند صلح


مارک اسپر، وزیر دفاع ایالات متحده که امروز ۲۰ اکتوبر (۲۸ میزان) در یک سفر از قبل اعلام ناشده وارد کابل شده بود، با محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان ملاقات کرد.

بر اساس اعلامیه ارگ، هر دو جانب روی مسایل امنیتی، اقدامات بعدی روند صلح، مبارزه با تروریزم و تمویل و تجهیز نیروهای افغان صحبت کردند.

اما ریاست جمهوری افغانستان در این مورد معلومات بیشتر ارایه نکرده است.

پیش از این رسانه ها گزارش داده بودند که هدف سفر آقای اسپر به افغانستان، زمینه سازی مذاکرات صلح است.

وزیر دفاع ایالات متحده به خبرنگارنی که او را در سفر همراهی می‌کرد گفت: "هدف این است که در یک مقطع زمانی به توافق صلح و یک توافق سیاسی نایل آییم، همین بهترین گزینه برای پیشرفت است."

آقای اسپر افزود: "امیدوارم به پیش برویم و با یک توافق سیاسی بیاییم که پاسخگوی خواسته ها و اهدافی باشد که می‎‌خواهیم آنرا به دست آریم."

وزیر دفاع ایالات متحده افزود که در صورت نیاز امریکا می‌تواند نیروهایش را در افغانستان از ۱۴ هزار به ۸۶۰۰ کاهش بدهد؛ بدون این که عملیات های مبارزه با دهشت افگنی را متاثر سازد. آما او در این مورد معلومات بیشتر ارایه نکرد.

در جریان ملاقات با رییس جمهور افغانستان، مارک اسپر به نمایندگی از حکومت و مردم ایالات متحده، مراتب تسلیت خویش را به خاطر رویداد تروریستی هسکه مینه ولایت ننگرهار اظهار کرد.

وزیر دفاع ایالات متحده همچنان بر موثریت کمک های امریکا به نیروهای امنیتی افغان تاکید کرد و از تلاش های نیروهای افغان در جریان انتخابات ریاست جمهوری تمجید به عمل آورد.

XS
SM
MD
LG