لینک های دسترسی

Breaking News

منصف: اگر فرصت داده شود، در هر خانۀ افغان مریمی هست


مریم منصف، نخستین بانوی افغان است که در کانادا، به مقام وزارت رسیده است. خانم منصف که فقط ۳۱ سال دارد، اکنون وزیر نهاد های دموکراتیک حکومت کانادا است و جوان ترین وزیر کابینه نیز محسوب میشود.

مریم در انتخابات پارلمانی کانادا و با پیروزی حزب لیبرال به رهبری جستین ترودو، صدر اعظم کنونی آن کشور، به پارلمان راه یافت.

مریم می گوید "خاطره های من از افغانستان مملو از محبت و دوستی، نزدیکی فامیل ها و محکم بودن روابط فامیلها بود."

خانم منصف، ثریا، مادرش را شیر زن خوانده و می گوید که از برکت وی است به این همه پیروزی ها نایل گردیده است.

خانم منصف می گوید "بسیار مهم است که کشور هایی مثل کانادا افغانستان را کمک کند تا آنچه که می خواهند دست یابند، اما اگر خود مردم افغانستان دست به دست هم ندهند و احترام یکسان را به زنان، مردان و اطفال قایل نشوند، در آن کشور پیشرفت صورت نمی گیرد."

مریم اولین خانم جوان، اولین مهاجر و اولین مسلمان است که منحیث عضو پارلمان و وزیر کابیه کانادا انتخاب می گردد.

بخشی از مصاحبۀ مریم منصف را با تلویزیون آشنا صدای امریکا در اینجا دنبال کنید، اما شما می توانید مصاحبۀ کامل با خانم منصف را در چینل یوتیوب تلویزیون آشنا تماشا کنید.

منصف: اگر فرصت داده شود، در هر خانۀ افغان مریم وجود دارد
please wait

No media source currently available

0:00 0:05:34 0:00

  • 16x9 Image

    نجیبه خلیل

    نجیبه خلیل از سال 2004 تا کنون منحیث گوینده و خبرنگار صدای امریکا اجرای وظیفه میکند. خلیل، لیسانس خود را در رشته ژورنالیزم و سپس فوق لیسانس خود را در رشته رادیو و تلویزیون از یونیورستی ویلیم پترسن در ایالت نیوجرسی بدست اورد. وی همچنان یک دیپلوم در رشته کمپیوتر پروگرامنگ را نیز از کالج برگن کمیونتی ایالت نیوجرسی اخذ نموده است.

XS
SM
MD
LG