لینک های دسترسی

Breaking News

ده‌ها تن مواد مخدر در هرات به آتش کشیده شد


ده‌ها تن مواد مخدر در هرات به آتش کشیده شد
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:55 0:00

شرح بیشتر را در این گزارش دنبال کنید.

بیش از ۳۰ تن مواد مخدر و مشروبات مختلف الکولی که از سوی نیروهای امنیتی افغان در ولایت هرات کشف و ضبط شده بود، در روز جهانی مبارزه با مواد مخدر به آتش کشیده شد.

ارزش مجموعی این مقدار مواد مخدر نزدیک به دو میلیون دالر آمریکایی تخمین زده می شود.

معین مبارزه با مواد مخدر افغانستان می گوید که مخالفان مسلح دولت سالانه از طریق قاچاق و پروسس مواد مخدر بیش از ۵۰۰ میلیون دالر امریکایی درآمد دارند اما نیروهای امنیتی در تلاشند تا این منبع درآمد مخالفان دولت را از بین ببرند.

محمد هاشم اورتاق می گوید که نیروهای امنیتی تلاش می‌کنند تا همانند تخریب کارخانه های پروسس مواد مخدر گروه طالبان در ولایت فراه، جلوی این درآمد مرگبار در ولایت هرات را نیز بگیرند.

بیش از ۴۰۰ نفر در پیوند به قاچاق و نگهداری این مقدار مواد مخدر از سوی نیروهای امنیتی در ولایت هرات گرفتار شده اند که شهروندان کشورهای همسایۀ افغانستان نیز شامل بازداشت شدگان اند.

محمد نجیم حمیدی٬ رییس محکمه استیناف مبارزه با مواد مخدر مرکز عدلی و قضایی افغانستان می گوید که در یک سال گذشته بیش از ۱۰۰۰دوسیه در پیوند به مواد مخدر را بررسی کرده اند که نشان میدهد بیشترین قاچاق مواد مخدر در ولایت های کابل، هرات و ننگرهار بوده است.

آقای حمیدی گفت: "اضافه تر از یک هزار قضیه مواد مخدر را ما پیگیری کردیم که زیادترین مجرمین آن از ولایت های کابل، ننگرهار و هرات دستگیر می‌شوند."

در جریان سال روان خورشیدی این نخستین محموله بزرگ مواد مخدر در ولایت غربی هرات است که از سوی مقام های افغان حریق می‌شود.

XS
SM
MD
LG