لینک های دسترسی

Breaking News

متیس: دلیل جنگ هفت ساله سوریه حمایت روسیه از اسد است


جیم متیس، وزیر دفاع ایالات متحده، نقش روسیه در جنگ داخلی سوریه را در حالی مورد انتقاد قرار داد که وزرات خارجه امریکا بر مسکو فشار وارد می کند تا مانع حملات بیشتر رژیم سوریه با استفاده از سلاح کیمیایی بر مردمش گردد.

جیم متیس علت جنگ هفت ساله سوریه را که هنوز ختم آن نامعلوم است حمایت روسیه از رژیم بشار الأسد می خواند.

آقای متیس گفت "آنها کاری در آنجا ندارند و هدف ما سپردن مسله جنگ داخلی سوریه به روند ژنیو است تا مردم سوریه بتوانند یک حکومت جدید را تشکیل دهند که به رهبری اسد نباشد."

در حالیکه عساکر سوریه به حمایت روسیه و ایران با شورشیان در غرب سوریه می جنگند ایالات متحده نیروهای محلی را در جنگ با د اعش در شرق گشور کمک می کند.

اما اردوی ایالات متحده بصورت کامل از جنگ داخلی سوریه خارج نیست و رئیس جمهور ترمپ دو بار علیه نیرو های سوریه در واکنش به حملات سلاح کیمیایی علیه مردم ملکی هدایت حمله را داد.

جیم متیس گفت "به شما اطمینان می دهم که وزارت دفاع فعالانه با روسیه در تماس بوده تا آنها را به جلوگیری از آن تشویق کند."

در حالیکه داعش در کمتر از دو فیصد قلمروی می جنگند که زمانی تمام آن را تحت کنترول داشتند. اوایل امسال ترمپ از عساکر امریکا خواست که سوریه را ترک کنند.

دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده گفت "وقت آن است ما علیه داعش بسیار موفق بودیم. ما از نظر نظامی علیه هر کسی موفق خواهیم بود. اما برخی اوقات باید برگشت و ما به این موضوع بسیار جدی فکر می کنیم."

اما آقای متیس گفت هنوز کار های باقی مانده که باید صورت گیرد به شمول شکست داعش در وادی دریای فرات.

جیم متیس گفت "اگر مردم محل بتوانند که امنیت را حفظ کنند، مسلما تعداد عساکر خود را به سطحی کاهش می دهیم که توانمندی جلوگیری از بازگشت مجدد داعش را داشته باشند. اما این واقعا مرتبط به دریافت راه حل برای عملکرد اسد است."

از سوی دیگر، دیروز سه شنبه یک هییت ایالات متحده به رهبری ویلیم روباک مشاور ارشد نیرو های ائتلاف برای مبارزه علیه داعش در سوریه با رهبران قبایلی ناحیه دیر ال زور و ساحات دیگر ملاقات کرد.

ویلیم روباک نماینده وزارت خارجه ایالات متحده گفت "می خواهم به مردم منطقه را اطمینان دهم منطقه سرحدی دیر الزور را که ایالات متحده و نیرو های ائتلاف اینجا باقی خواهد ماند. ما داعش را شکست خواهیم داد و ما برای استقرار این ساحه کار خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که مردم دوباره قادر باشند که به زندگی عادی خود ادامه دهند. "

آقای روباک به نقل قول از رئیس جمهور ترمپ افزود که ایالات متحده در ساحه شمال شرق سوریه باقی خواهد ماند تا شکست دایمی داعش را تضمین کند و همچنان در خروج تمام نیرو های ایرانی و جنگجویان وابسطه به آن اطمینان حاصل کند.

XS
SM
MD
LG