لینک های دسترسی

Breaking News

متیس: تاکتیک های طالبان به افراد ملکی افغان آسیب می رساند


جیم متیس، وزیر دفاع ایالات متحده
جیم متیس، وزیر دفاع ایالات متحده

جیم متیس، وزیر دفاع ایالات متحده می گوید استفاده از خانه های مردم توسط طالبان به عنوان سنگر جنگی در غزنی، نیرو های افغان را وادار ساخت تا به کندی این جنگجویان را از آن شهر بیرون کنند.

متیس که در مسیر راه به برازیل و آرژانتین با خبرنگاران صحبت میکرد گفت، پنج روز بعد از آن که طالبان داخل غزنی شدند، جنگ در آن شهر هنوز هم ادامه دارد.

ایالات متحده در این چند روز با بمباردمان هوایی از نیرو های افغانستان حمایت کرده و مشاورین نظامی امریکا نیز در کنار سربازان افغان در این جنگ حضور دارند.

وزیر دفاع ایالات متحده به خبرنگاران گفت که حملات طالبان بر غزنی کدام قابلیت های جدید طالبان را بروز نداده است، بلکه نشان میدهد که آن ها هنوز هم به جنگیدن در میان غیر نظامیان، متمرکز بوده و حیات مردم بیگناه را با خطر مواجه میسازند.

طالبان شب پنجشنبه حملات گروهی وسیعی را بر شهر غزنی آغاز کرده و بخش های از شهر را تحت کنترول خود در آوردند. طی پنج روز جنگ، این گروه شماری از تعمیر های دولتی و غیر دولتی را به آتش کشیده و برج های مخابراتی را ویران کردند.

مقام های افغان می گویند اکثر طالبان از شهر فرار کرده و کشته های شان بجا مانده است و تعدادی هم در خانه های مردم پنهان شده و از آنجا می جنگند. مقام ها میگویند وضعیت در بعضی از نقاط شهر غزنی به حالت عادی برگشته و دکان ها باز شده است.

XS
SM
MD
LG