لینک های دسترسی

Breaking News

ریاست اجرائیه: نشست کشورهای همسایه با دهشت افگنان وضعیت را پیچیده‌تر می‌کند


ریاست اجرائیۀ حکومت افغانستان گفته است که نشست کشورها با گروه‌های هراس‌افگن به بهبود وضعیت افغانستان و منطقه کمکی نمی‌کند.

امید میثم، معاون سخنگوی ریاست اجرائیۀ افغانستان از کشور مشخصی نام نبرد اما گفت که همسایه های افغانستان باید رابطۀ دولت با دولت داشته باشند.

قرار است که هیأت مذاکره‌کنندۀ طالبان به رهبری شیرمحمد عباس استانکزی، هفتۀ آینده با عمران خان صدراعظم پاکستان در اسلام‌آباد ملاقات کند.

با آنکه حکومت افغانستان رسماً در مورد این نشست واکنشی نشان نداده است، آقای میثم در صحبت با صدای امریکا گفت که چنین نشست ها وضعیت را پیچیده‌تر خواهد کرد.

آقای میثم گفت "کشورهای همسایه، با افغانستان رابطۀ دولت با دولت داشته باشند، اگر ما با گروه‌های تروریستی تماس بگیریم، من فکر می‌کنم که این به بهبود وضعیت کمک نمی‌کند".

طالبان روز گذشته با نشر اعلامیه‌ای گفته اند که هیأت مذاکره‌کنندۀ این گروه به دعوت رسمی پاکستان در ۱۸ ماه جاری میلادی، با هیأت امریکایی و عمران خان صدراعظم پاکستان در اسلام‌آباد ملاقات خواهد کرد.

در اعلامیه آمده است که هیأت طالبان در دیدار با صدراعظم پاکستان، روی روابط افغانستان با آن کشور و مشکلات مهاجرین و تاجران افغان در پاکستان صحبت خواهد کرد.

ریاست اجرائیه افغانستان تأکید دارد که برقراری چنین تماسی تنها مسولیت و در حیطۀ صلاحیت حکومت این کشور است.

XS
SM
MD
LG