لینک های دسترسی

Breaking News

حزب انگلا مرکل برندۀ انتخابات آلمان شد


حزب محافظه‌کار دموکرات مسیحی که رهبری آنرا انگلا مرکل، صدراعظم آلمان، بر عهده دارد، در انتخابات روز یکشنبه پیروز شد.

خبرگزاری رویترز گزارش می دهد که حزب محافظه کار آلمان برای چهارمین بار متواتر، کرسی صدارت آلمان را برای انگلا مرکل، صدراعظم آن کشور حفظ کرد.

حزب محافظه کار دموکرات مسیحی بین ۳۲.۵ تا ۳۳.۵ در صد آرای انتخابات را به دست آورده است.

حزب سوسیال دموکرات آلمان در این انتخابات ۲۲.۲ در صد آرای انتخاباتی را به دست آورده است.

مقامات ادارۀ انتخابات فدرال آلمان، گفته اند که شمار رای دهندگان که در انتخابات ۲۰۱۷ در آن کشور شرکت کرده اند، در مقایسه با انتخابات ۲۰۱۳ آن کشور اندکی کمتر می باشد.

در انتخابات روز یکشنبه ۴۱.۱ در صد واجدین شرایط رای دهی، شرکت کردند؛ در انتخابات ۲۰۱۳ میلادی، ۴۱.۴ در صد واجدین شرایط رای دهی، شرکت کرده بود. در آلمان ۶۱.۵ میلیون نفر واجد شرایط رای دهی است.

مراکز رای دهی ساعت هشت صبح به وقت آلمان آغاز شد و قرار بود ساعت دو پس از چاشت، پایان یابد. اما با در نظر داشت سهمگیری کمتر رای دهندگان، مقامات انتخابات آن کشور از شهروندان آلمانی خواست تا به مراکز رای دهی بروند و تا ساعت شش به وقت آلمان، آرای شان را به صندوق های رای دهی بریزند.

خانم مرکل از ۱۲ سال به این سو، به حیث صدراعظم آلمان، برگزیده شده است و در جریان مبارزات انتخاباتی اش همواره تاکید می کرد که آلمان تحت رهبری وی شاهد کاهش میزان بیکاری بوده؛ اقتصاد آن کشور رشد کرده؛ بودجه دولت آلمان متوازن است و اهمیت بین المللی کشورش در حال رشد بوده است.

XS
SM
MD
LG