لینک های دسترسی

Breaking News

کشته شدگان زلزله در مکسیکو به ۲۱۷ نفر رسید


زلزلۀ با شدت ۷.۱ به مقیاس ریکتر در مکسیکو سبب کشته شدن صدها نفر و واژگون شدن ده ها ساختمان شد.

کارمندان نجات تا صبح چهارشنبه به وقت محل ۲۱۷ جسد را از زیر آوار بیرون کرده و هنوز هم در مکسیکو سیتی و ولایت‌های اطراف آن سرگرم نجات بازماندگان احتمالی یا کشیدن اجساد از زیر مخروبه ها اند.

عملیات نجات در ساحات زلزله زده به شدت ادامه دارد
عملیات نجات در ساحات زلزله زده به شدت ادامه دارد

میگویل اوسوریو چانگ وزیر داخلۀ مکسیکو گفت که اردو و پولیس آن کشور به عملیات نجات تا زمانی ادامه خواهند داد که همه کسانیکه احتمالاً زنده مانده باشند، از زیر آوار بیرون کشیده شوند.

ساعتی پس از وقوع زلزله – پس از چاشت سه شنبه به وقت محل – مردم محلات آسیب دیده حتا با دست خالی دست به کار شدند تا کسانی را که در زیر آوار گیرمانده بودند، نجات دهند.

مرکز این زلزله در شهر پویبلا در ۱۲۳ کیلومتری جنوب شرق مکسیکو سیتی قرار داشت.

صدها نفر در این زلزله زخمی شده اند
صدها نفر در این زلزله زخمی شده اند

انریکو پینا نیتو، رئیس جمهور مکسیکو، از یک مکتب سه طبقه‌ای که در این زلزله واژگون شده بود، دیدن کرد، جاییکه به گفتۀ وزیر معارف مکسیکو ۲۵ نفر در آن جان باخت، ۱۱ نفر نجات یافت و ۳۰ نفر دیگر هنوز هم ناپدید است.

رسانه‌های محلی از خسارات هنگفت و گسترده، قطع برق و آتش سوزی در سرتاسر مکسیکو سیتی گزارش داده است. مکسیکو سیتی یکی از پرجمعیت ترین ساحات شهری در جهان است.

عملیات نجات در طول شب گذشته ادامه داشت
عملیات نجات در طول شب گذشته ادامه داشت

دونالد ترمپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویارک به سر می برد، در پیامی در تویتر نوشته است "رحمت خداوند بر مردم مکسیکو سیتی باد. ما در کنار شما استیم و آنجا با شما خواهیم بود".

عملیات میدان‌های هوایی در ساحات زلزله زده متوقف شده و مکاتب تعطیل شده است.

درست ۳۲ سال پیش نیز زلزله در مکسیکو سیتی و ساحات اطراف آن سبب کشته شدن نزدیک به ۱۰ هزار نفر شد.

XS
SM
MD
LG