لینک های دسترسی

Breaking News

پیکاسوی کوچک افغان در آرزوی رسیدن به غرب


یک پسر ده سالۀ افغان، که علاقۀ وافری به رسامی دارد، در میان مهاجرین مقیم صربستان، لقب پیکاسوی کوچک را کمایی کرده است. فرهاد نوری و خانواده اش از جمله مهاجرینی اند که آرزوی رسیدن به غرب اروپا را دارند، اما در یونان گیر مانده اند.

رسامی های فرهاد نوری، پسربچۀ ده سالۀ افغان در صربستان را، پورتری های افراد سرشناسی مثل سلوادور دالی نقاش هسپانوی، نوواک جوکوویچ تنیس باز صربی، انگلا مرکل صدراعظم آلمان، و انجلینا جولی هنرپیشۀ امریکایی تشکیل میدهد.

او همچنان خوش دارد که تصاویر اقارب و رفقای خود، مناظر اسطوره ای، طبعیت، یا هرچیزی دیگری که به ذهن اش میاید، رسم کند.

فرهاد نوری میگوید:"من عاشق رسامی ام، میخواهم یک نقاش شوم، و با خود فکر میکنم که باید یک نقاش شوم. من عکاسی را هم خوش دارم. میخواهم عکسی از جای زیبایی را بگیرم."

فرهاد میگوید از زمانی که خانواده اش یک سال پیش افغانستان را به قصد اروپا ترک کرد، رسامی او را کمک کرده که با دشواری ها مقابله کند.

او شیوه های رسامی را از طریق ویدیو های یوتیوب نیز می آموزد. فرهاد میگوید پدرش هم اندکی در نقاشی ماهر است و بعضی مهارت ها را در کودکی به او آموزش داده است.

فرهاد نوری و خانواده اش که مشتمل بر والدین و دو برادر کوچک اش میشود، از جمله چند هزار مهاجری اند که در صربستان گیر مانده اند و در جستجوی رسیدن به غرب اروپا اند. اما سرحدات بروی شان بسته بوده و روحیۀ ضد مهاجرین نیز در اروپا گسترش یافته است.

فرهاد نوری و خانواده اش برای پناهندگی در سویس و یا ایالات متحدۀ امریکا درخواست داده اند، اما اکنون، در یک کمپ پناهجویان در بلگراد بسر میبرند. هفتۀ گذشته، هنگری که با صربستان همسرحد است، مقررات ضد مهاجرتی اش را سخت تر ساخت که این گونه گام ها، آیندۀ مبهمی را برای پناهجویان به تصویر میکشد.

XS
SM
MD
LG