لینک های دسترسی

Breaking News

تخلیه جاده های پاریس از مهاجرین افغان


مقامات شمار مهاجرین در جاده های پاریس را بین ١٦٠٠ الی ١٨٠٠ تخمین کرده اند.
مقامات شمار مهاجرین در جاده های پاریس را بین ١٦٠٠ الی ١٨٠٠ تخمین کرده اند.

مقامات میگویند پولیس و مسولین شاروالی فرانسه به روز جمعه حد اقل ١٦٠٠ مهاجر را که شامل افغان ها، سودانی ها، ارتیریایی ها و کشورهای دیگر اند و از چندین هفته در جاده های شمال پاریس در فضای باز زندگی میکردند به جای دیگر منتقل کرده اند.

این اقدام بخش از مساعی یافتن راه حل به بحران مهاجرت در اروپا شمرده میشود. شاروالی پاریس میگوید که دو عملیات را صبح روز جمعه در نزدیکی قطار آهن زیر زمینی نه چندان دور از محله مونت مارتری انجام داده اند.

شاروالی پاریس در یک اعلامیه گفته است که یکی از این عملیات بر ٨٠ زن و کودک متمرکز بود که در یک کمپ سیار زندگی میکردند و عملیات دوم بر محله که مردان در آن به سر میبردند.

به گفته ای مقامات منطقوی پاریس بیش از یک هزار نفر به سرپناه های موقتی منتقل شدند. مقامات شمار مهاجرین در جاده های پاریس را بین ١٦٠٠ الی ١٨٠٠ تخمین کرده اند.

مهاجرین در جاده های پاریس در انتظار منتقل شدن به سرپناه های موقتی
مهاجرین در جاده های پاریس در انتظار منتقل شدن به سرپناه های موقتی

این مهاجرین به ٧۴ محل در اطراف پاریس منتقل شدند، جائیکه مسولین توقع دارند مواد غذایی و معالجه برای شان فراهم شود و با آنهای که واجد شرایط پناهندگی هستند در درخواستهای پناهندگی کمک شود.

ولاري اوسوف، یکی از رضاکاران محلی به خبرگزاری اسوشیتد پرس گفت "تمام ادارات غیر انتفاعی در هر شب برای نگهداری یک مهاجر ۴٠ ایرو میپردازد. برخی آنها در وضعیت بهتر زندگی میکنند، کمکهای حقوقی، بشری و صحی بدست میاورند. برخی آنها در کیلو مترها دور در هوتل ها به سر میبرند که حتی غذا بدست نمیاورند."

در یک انکشاف دیگر، بخش ضد قاچاق اتحادیه اروپا ادعای مسترد کردن قایق های مملو از پناهجویان از لیبیا را پس از آن رد میکند که وزیر خارجه برتانیه اعلام کرد که بیش از ٢٠٠ قایق را مسترد کرده است.

پناهجویان از قایق های شکسته ای نجات داده شده اند که توسط قاچاقبران انسان در شمال افریقا و عمدتاً در لیبیا به اروپا فرستاده شده بودند.
پناهجویان از قایق های شکسته ای نجات داده شده اند که توسط قاچاقبران انسان در شمال افریقا و عمدتاً در لیبیا به اروپا فرستاده شده بودند.

بورس جانسن وزیر خارجه برتانیه پس از ملاقات با پاولو جینتلونی وزیر خارجه ایتالیا در فلورانس به روز پنجشنبه گفت ماموریت اتحادیه اروپا برای جلوگیری از آمدن مهاجرین باید قایق های را که مهاجرین را حمل میکند پس بفرستد.

اما سخنگوی اتحادیه اروپا از ماموریت موسوم به صوفیا میگوید که هیچ قایقی دوباره فرستاده نشده است." ما پس از نجات پناه جویان قایق ها را از بین برده ایم."

به اساس ویب سایت این اداره، هدف ماموریت صوفیا جلوگیری از قاچاق انسانها به اروپا است." اما کشتی های این ماموریت هزاران تن را نیز نجات داده است. کشتی های ماموریت صوفیا تنها در آبهای بین المللی فعالیت میکند به خاطریکه حکومت لیبیا در آبهای آنکشور برایش اجازه فعالیت نداد.

ایتالیا در بحران مهاجرت اروپا در صف اول قرار دارد که در سه سال گذشته بیش از ۴٠٠ هزار پناهجو را در خاک خود جا داده است. بیشتر این پناهجویان از قایق های شکسته ای نجات داده شده اند که توسط قاچاقبران انسان در شمال افریقا و عمدتاً در لیبیا به اروپا فرستاده شده بودند.

XS
SM
MD
LG