لینک های دسترسی

Breaking News

معاون رئیس جمهور امریکا در یک سفر اعلام ناشده به افغانستان رفت


مایک پنس، در آستانۀ جشن کرسمس به کابل رفت و با مقامات افغان و نیرو های امریکایی دیدار کرد.
مایک پنس، در آستانۀ جشن کرسمس به کابل رفت و با مقامات افغان و نیرو های امریکایی دیدار کرد.

مایک پنس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده روز پنجشنبه در یک سفر اعلام ناشده به افغانستان سفر کرد.

آقای پنس که شام پنجشنبه به پایگاه هوایی بگرام رسید، به خاطر ملاقات با محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان و عبدالله عبدالله رئیس اجراییه آن کشور توسط هلی کوپتر به کابل رفت.

معاون رئیس جمهور امریکا در ملاقات به رهبران افغانستان گفت که حضور او در کابل نمایانگر تعهد واشنگتن در قبال افغانستان می باشد.

مایک پنس به خبرنگاران گفت که استراتیژی جدید امریکا برای افغانستان و منطقه مبنی بر افزایش شمار سربازان امریکایی و گسترش صلاحیت های جنگی قوماندان های اردوی امریکا در افغانستان تغییراتی را در میدان نبرد ایجاد کرده است.

معاون دونالد ترمپ گفت: "نتایج (ناشی از این استراتیژی) در حال ظاهر شدن در سراسر کشور (افغانستان) است."

مایک پنس افزود که رئیس جمهور غنی و عبدالله عبدالله به او گفته اند که استراتیژی جدید واشنگتن سبب شده تا گروه طالبان در رویکرد شان "تغییرات عمیق" را وارد کنند.

این نخستین سفر آقای پنس پس از آغاز دورۀ کاری اش به حیث معاون رئیس جمهور ترمپ، به افغانستان می باشد.
این نخستین سفر آقای پنس پس از آغاز دورۀ کاری اش به حیث معاون رئیس جمهور ترمپ، به افغانستان می باشد.

به گفته مایک پنس، رهبران افغانستان ابراز امیدواری کردند که جنگجویان طالبان سر انجام از شکست خوردن در میدان نبرد خسته شده و به مذاکره رو بیاورند.

آقای پنس در باره نیازمندی برای افزایش بیشتر سربازان امریکایی در افغانستان گفت که دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده در روز های آینده تصمیم خود را در این مورد اعلام خواهد کرد.

معاون رئیس جمهور امریکا همچنین افزود که رهبران افغانستان را به خاطر آوردن اصلاحات سیاسی در آن کشور تحت فشار قرار داد و رئیس جمهور غنی به وی اطمینان داده که کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان چارچوب برگزاری انتخابات پارلمانی سال آینده را ترتیب خواهد کرد.

معاون رئیس جمهور امریکا پس از ملاقات با رئیس جمهور غنی و عبدالله عبدالله دوباره به پایگاه هوایی بگرام رفت و با سربازان امریکایی مستقر در آن پایگاه دیدار کرد.

او در سخنرانی به سربازان امریکایی از سیاست های اسلام آباد شدیداً انتقاد کرد و گفت که پاکستان از دیر زمانی به طالبان و سایر گروه های دهشت افگن پناهگاه های امن فراهم کرده است.

مایک پنس افزود که اکنون زمان پناه دادن به طالبان توسط پاکستان به پایان رسیده است. آقای پنس گفت اسلام آباد از متحد شدن با امریکا بیشتر منفعت به دست میاورد اما از پناه دادن به "جنایتکاران و دهشت افگنان" آسیب بیشتر خواهد دید.

مایک پنس که هماهنگ کننده روند تهیه استراتیژی جدید واشنگتن برای افغانستان است همچنین گفت که نیرو های امریکایی تا از بین رفتن "تهدید های دهشت افگنی" در افغانستان باقی خواهند ماند.

XS
SM
MD
LG