لینک های دسترسی

Breaking News

پمپیو: امیدواریم ایران مذاکرات صلح یمن را به مخاطره نیاندازد


Congress Saudi Arabia
Congress Saudi Arabia

مایک پمپیو وزیرخارجۀ ایالات متحده امریکا، عصرچهارشنبه در واشنگتن، ابراز امیدواری کرد که ایران گفتگوهای صلح در یمن را به مخاطره نیاندازد.

آقای پمپیو پیشتر با نشر پیام تویتر، در انتقاد از نقش جمهوری اسلامی در جنگ یمن نوشته بود که روحانیون حاکم بر ایران که نگران وضعیت مردم خود نیستند، نفعی هم در کاهش درد و رنج مردم یمن برای خود نمیبینند.

به نوشتۀ وزیرخارجۀ ایالات متحده "رژیم ایران هیچ منفعتی در کاهش مصائب یمن ندارد؛ ملاها حتی به فکر مردم عادی ایران هم نیستند. عربستان سعودی میلیاردها دلار برای کاهش آلام یمنی‌ها خرج کرده است. ایران هیچ هزینه‌ای نکرده است."

این توئیت وزیر خارجه امریکا اندکی پس از آن منتشر شد که مایک پمپیو در پیام دیگر تویتر از یک کمک بشردوستانه ایالات متحده به ارزش ۱۳۱ میلیون دالر، جهت ارسال مواد غذایی برای مردم جنگ زده یمن خبر داد.

ایران در جنگ یمن از شبه نظامیان شورشی شیعه حوثی حمایت می‌کند؛ عربستان از ماه مارچ ۲۰۱۵ برای حمایت از دولت عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری قانونی یمن به طور مستقیم وارد جنگ با حوثی‌ها در آن کشور شده است.

به گفته آقای پمپیو، با احتساب کمک امروز، مجموع کمک‌های انسان‌دوستانه ایالات متحده امریکا به مردم یمن در طول ۱۴ ماه گذشته، به بیش از ۶۹۷ میلیون دالر می‌رسد.

مایک پمپیو، در یادداشتی در روزنامه وال استریت ژورنال نوشته است که ریاض در کنار واشنگتن در مقابله با شکل گیری نفوذ ایران در عراق، سوریه و یمن همکاری تنگاتنگی دارد.

هفته گذشته جیم متیس، وزیردفاع ایالات متحده گفته بود که شدت درگیری‌ها در یمن کاسته شده و مذاکرات آتش بس میان طرفین حداکثر تا دو هفته دیگر آغاز خواهد شد.

XS
SM
MD
LG