لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان پاکستانی شش منسوب پولیس پاکستان را کشتند


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقام‌های امنیتی پاکستان می‌گویند که در حملهٔ مهاجمان مسلح بر یک موتر پولیس در شمال غرب آن کشور، شش منسوب پولیس که سوار بر این موتر بودند، کشته شدند.

رب نواز خان، یک مقام محلی پولیس گفت که این حمله بر گزمۀ پولیس در نزدیکی لکی مروت در ایالت خیبر پشتونخوا صبح چهارشنبه ۱۶ نومبر (۲۵ عقرب) رخ داد. او گفت که مهاجمان موترسایکل سوار پس از این حمله از ساحه فرار کردند.

گروه "تحریک طالبان پاکستان" مسوولیت این حمله را پذیرفته است. این گروه در گذشته نیز بر نیروهای امنیتی پاکستان حملاتی را انجام داده است.

محمد خراسانی، سخنگوی این گروه، با انتشار اعلامیه‌ای گفته است که این موتر پولیس برای انجام یک حمله در راه بود که با کمین شبه‌نظامیان مواجه شد. خراسانی گفته است که مهاجمان در این حمله پنج میل سلاح را از پولیس به دست آوردند.

مقام‌های پولیس می‌گویند که نیروهای اضافی به محل رویداد رسیده اند، کشته شدگان را به شفاخانه منتقل کرده و تحقیقات را برای یافتن عاملان آغاز کرده اند.

گروه طالبان پاکستانی سال‌ها است که در ایالت خیبر پشتونخوا که با افغانستان هم مرز است، فعالیت می‌کند.

گفته می شود که طالبان پاکستانی متحدان طالبان افغانستان هستند. حاکمیت دوبارهٔ طالبان در افغانستان باعث تشویق طالبان پاکستانی شده است. اگرچه طالبان در افغانستان، حکومت پاکستان و "تحریک طالبان پاکستان" را به صلح از طریق گفتگو تشویق کرده اند، اما آتش بس موقت و مذاکرات صلح که در ماه می امسال آغاز شده بود، بی نتیجه بوده است.

XS
SM
MD
LG