لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار دو پایۀ برق وارداتی اوزبیکستان در پروان


مقام‌های محلی ولایت پروان می‌گویند که در پی انفجار به دو پایۀ برق وارداتی اوزبیکستان در مربوطات مرکز این ولایت، آسیب جدی وارد شده است.

روح‌الله ساجد، رییس حوزوی برق پروان روز جمعه ۱۴ می (۲۴ ثور) به خبرنگاران گفت که افراد ناشناس، ۱۴ حلقه ماین را در دو پایه برق در منطقۀ "جنگل‌باغ" شهر چاریکار تعبیۀ کرده بودند که از این میان، هشت حلقه ماین آن انفجار کرده است.

آقای ساجد افزود که این پایه‌ها منهدم نشده اند و جریان برق وارداتی نیز به کابل و ولایات همجوار آن قطع نشده است.

رییس حوزوی برق پروان افزود که پولیس از منفجر شدن شش ماین دیگر در نزدیکی این پایه‌ها جلوگیری کرده است. او تاکید کرد در حال حاضر کارمندان فنی این اداره به محل رسیده و تلاش‌های آنان برای ترمیم اساسی این پایه‌ها جریان دارد.

این در حال است که در چند روز اخیر، انفجار پایه‌ها به هدف قطع برق وارداتی اوزبیکستان به کابل و ولایات همجوار آن افزایش یافته و در دو هفته گذشته، چندین پایه برق در ولسوالی کلکان و میربچه‌کوت ولایت کابل تخریب شد.

شرکت برق‌‌رسانی افغانستان (برشنا) سه روز پیش اعلام کرد که در حال حاضر، برق وارداتی اوزبیکستان به گونۀ موقت به کابل و ولایات همجوار آن وصل شده و تلاش‌ها برای بازسازی پایه‌های تخریب شده در ولسوالی‌های شمال کابل جریان دارد.

تا اکنون مسوولیت تلاش‌ برای انهدام این پایه‌های برق وارداتی را فرد و یا گروهی بر عهده نگرفته است.

افغانستان از اوزبیکستان و تاجیکستان برق وارد می‌کند که از مسیر ولایات شمالی به پایتخت و بخش‌های دیگر این کشور می‌رسد.

گروه طالبان و برخی از گروهای دیگر، در چند سال اخیر پایه‌های برق در برخی از ولایت های شمالی را منهدم کرده اند.

XS
SM
MD
LG