لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار دو ماین در میدان وردک جان ۱۲ غیرنظامی را گرفت


مقام‌های محلی ولایت میدان وردک می‌گویند که در اثر انفجار دو ماین کنار جاده در این ولایت، ۱۲ غیرنظامی کشته و چهار نفر دیگر زخمی شده اند.

دفتر والی بامیان روز سه شنبه ۲۰ اکتوبر (۲۹ میزان) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که در پی انفجار ماین بر یک موتر "فلانکوچ" ده نفر کشته و زخمی شدند و سپس دو نفر از کسانیکه‌ برای امدادرسانی به قربانیان این رویداد شتافته بودند، در اثر انفجار ماین دوم جان باختند.

محب‌الله شریف‌زی، سخنگوی والی میدان وردک به صدای امریکا گفت که در میان جان باخته‌گان این انفجارها زنان و کودکان نیز شامل اند.

بر اساس اعلامیۀ دفتر والی بامیان، قربانیان این رویداد باشندگان ولسوالی ورس بامیان بوده اند که از این مسیر به کابل می‌رفتند.

سخنگوی والی میدان وردک طالبان را مسوول این انفجارها خواند، اما این گروه تا اکنون در این مورد ابراز نظر نکرده است.

شاهراه کابل_بامیان یکی از نا امن‌ترین شاهراه‌های به حساب می‌رود که به گفتۀ مقام‌ها، طالبان در بخش‌های مختلف آن حضور گسترده دارند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG