لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار در زابل جان ۲۱ جنگجوی داخلی و خارجی را گرفت


ارغنداب یکی از ولسوالی‌های ناامن زابل است که برعلاوۀ طالبان افغان، جنگجویان خارجی نیز در آنجا حضور دارند.
ارغنداب یکی از ولسوالی‌های ناامن زابل است که برعلاوۀ طالبان افغان، جنگجویان خارجی نیز در آنجا حضور دارند.

مقامات می‌گویند، انفجار ماینی در ولسوالی ارغنداب زابل پس از چاشت یک شنبه، ۲۱ مخالف مسلح داخلی و خارجی را کشته است.

این رویداد در ساحۀ خوار زنگی ولسوالی ارغنداب در یک سرای که به عنوان مرکز آموزش کار گرفته می‌شد، به وقوع پیوسته است.

به گفتۀ مقامات محلی ولایت زابل، خوار زنگی ساحه‌ای کوهستانی دورافتاده و نزدیک به ولسوالی خاک افغانستان است که تحت کنترول دولت قرار ندارد.

سمونوال غلام جیلانی فراهی آمر امنیت زابل به صدای امریکا گفت، جنگجویان خارجی زمانی که به جنگجویان محلی ساخت ماین را آموزش می‌دادند؛ انفجار به قوع پیوست.

آقای جیلانی افزود، بر اساس اطلاعات اولیه، در این انفجار ۲۱ شورشی کشته شدند که جنگجویان افغان و خارجی شامل اند؛ اما او تأکید کرد که ممکن شمار کشته‌ها و زخمیان این انفجار بیشتر باشد.

اسدالله کاکر معاون شورای ولایتی زابل نیز این رویداد را در صحبت با صدای امریکا تأیید کرد ولی گفت که از چگونگی این انفجار دقیق معلومات ندارد.

او افزود که جنگجویان خارجی برای پرهیز از تقابل با طالبان افغان، هویت خود را مخفی نگهداشته و در برخی مواقع خود را جنگجویان القاعده معرفی کرده اند.

عطاالله یک باشندۀ محل به صدای امریکا گفت، مردم محل نیز در جایی که رویداد به وقوع پیوسته، رفته نمی‌توانند و نمی‌دانند که این انفجار چگونه رخ داده است.

ارغنداب یکی از ولسوالی‌های ناامن ولایت زابل است که علاوه بر حضور طالبان مسلح افغان، جنگجویان خارجی در آن ولسوالی حضور گسترده دارند.

هنوز مخالفین مسلح در مورد این رویداد اظهار نظر نکرده اند.

XS
SM
MD
LG