لینک های دسترسی

Breaking News

تظاهرات خشونت آمیز در منیسوتا، اعلام وضعیت اضطرار


اعتراض‌ها در پی کشته شدن یک مرد سیاه پوست در جریان بازداشت پولیس، در ایالت منیسوتا به خشونت گرایید.

مقامات می‌گویند که معترضین خشمگین در جریان تظاهرات سه روزه، به شمول دفتر پولیس، چندین تعمیر را به آتش کشیدند.

شاروال مینیاپولس پس از این واقعه وضعیت اضطراری اعلان کرد.

همزمان تیم والز، والی ایالت منیسوتا خواستار اعزام گارد ملی شد تا از آشوب معترضان جلوگیری کند. گارد ملی ناوقت روز پنجشنبه گفت که حدود ۵۰۰ منسوب گارد فعال شده و به ساحه سینت پاول و اطراف فرستاده خواهند شد.

جیکب فری، شاروال مینیاپولس صبح وقت روز جمعه ۲۹ می (۹ جوزا) گفت که این شهر در "درد و خشم زیادی" قراردارد، اما غارت و به آتش کشیدن غیر قابل پذیرش است."

پولیس سینت پاول در صفحه تویترش نوشته است که در جریان این آشوب اضافه تر از ۱۷۰ تجارت آسیب دیده و یا هم غارت شده است.

این اعتراضات زمانی آغاز شد که روز دوشنبه ویدیویی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد چهار مامور پولیس مینیاپولس برای بازداشت یک مرد سیاه پوست به نام جورج فلوید حضور میابند و یکی از منسوبین پولیس‌ زانوی خود را روی گردن این مرد غیرمسلح گذاشته بود.

فلوید چند بار در همان حال می‌گوید که نمی‌تواند نفس بکشد اما منسوبین پولیس‌ توجه نمی‌کنند و ساعتی بعد این مرد سیاه پوست در شفاخانه جان باخت.

پولیس مینیاپولس می گوید فلوید شبیه مظنونی بود که به اتهام استفاده از نوت های جعلی ۲۰ دالری در یک فروشگاه مواد غذایی متهم بود.

پولیس ادعا دارد که وی در هنگام دستگیری مقاومت می‌کرد. هنگامی که پولیس فلوید را بازداشت می‌کردند، عابران صحنه باز داشت او را با تلیفون فلم‌برداری کرده نشر کردند که در صفحات مجازی به صورت گسترده پخش شد.

پولیس شهر مینیاپولس هر چهار افسر پولیس را که در بازداشت جورج فلوید مسوول بودند، از وظایف شان اخراج کرده است.

همچنین، دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده از مرگ جورج فلوید ابراز تاسف کرده و گفته است که در این مورد تحقیق صورت خواهد گرفت.

جنجال ترمپ و تویتر

شبکه جهانی تویتر روز جمعه ۲۹ می ( نهم جوزا) یک تویت دونالد ترمپ رییس جمهور امریکا را با این پیام نشر کرده است که این نوشته " خشونت را می ستاید".

آقای ترمپ در تویت خود در مورد تظاهرات جاری و واکنش در مقابل به آتش‌کشیدن و غارت فروشگاه ها در ایالت منیسوتا نوشته بود که وضعیت را کنترول خواهد کرد و "وقتی غارت شود فیر نیز آغاز می‌شود".


شبکه تویتر می‌گوید که رییس جمهور ترمپ در این تویت خود "خشونت را ستایش کرده و توجیه داده است" که این کار مخالف اصول تویتر است.

XS
SM
MD
LG