لینک های دسترسی

Breaking News

آغاز فعالیت تیم‌های سیار پولیو در غزنی


مسوولان صحی ولایت غزنی می گویند که شش تيم سيار واکسيناسیون پولیو را در نقاط دور دست این ولایت که به مراکز صحی دسترسی ندارند، گماشته اند تا کودکان زیر سن پنج سال را واکسین کنند.

داکتر ظاهر شاه نیکمل، رییس صحت عامه غزنی گفت که براى نخستین بار شش تيم سيار برای تطبیق واکسین در روستاهای دور دست نه ولسوالى این ولایت که به مراکز صحی دسترسی ندارد، توظیف شده اند.

آقای نیکمل گفت: "این یک گام مثبت و یک ابتکار بسیار خوب است، چون اکثر مردم ما نظر به مشکلات امنیتی، جغرافیایی و سردی هوا به کلینک ها رسیدگی کرده نمی توانند. حالا ما در خانه هایشان رفته و برکودکان شان واکسین تطبیق می‌کنیم."

داکتر نیکمل در ادامه افزود که ولسوالی های، اجرستان، ناوه، مقر، گيرو، ناور، مالستان، جاغورى، قره باغ و گيلان از مرکز ولایت دور واقع شده اند و در معرض تهدید بیماری پولیو قرار دارند و آغاز فعالیت تیم‌های سیار، این تهدید را کاهش می‌دهد.

در سال ۲۰۱۹ میلادی ۲۶ واقعه مثبت پولیو در افغانستان ثبت شده است که از این میان نه مورد آن در ارزگان، پنج در هلمند، پنج در قندهار،‌ دو در پکتیکا و یک یک مورد دیگر در ولایت‌های ننگرهار، کنر،‌ بادغیس، بغلان و فراه ثبت شده است.

XS
SM
MD
LG