لینک های دسترسی

Breaking News

نیروهای افغان به توره بوره رسیده اند


سه روز قبل، جنجگویان داعش با شکست دادن جنگجویان طالب، منطقه توره بوره را از این گروه گرفتند.
سه روز قبل، جنجگویان داعش با شکست دادن جنگجویان طالب، منطقه توره بوره را از این گروه گرفتند.

وزارت دفاعافغانستان از مستقر شدن نیروهای کماندوی این کشور جهت سرکوب جنگجویان داعش، در ارتفاعات منطقۀ توره بوره، خبر می‌دهد.

جنرال طارق شاه بهرامی، سرپرست وزارت دفاع افغانستان، بعد از چاشت امروز شنبه، به خبرنگاران گفت، همین اکنون نیروهای افغان در دامنه‌های توره بوره حضور دارند.

جنرال بهرامی، افزود "فعلأ نیروهای امنیتی و دفاعی شما، در دامنه‌های توره بوره، باالفعل حضور دارند و بالای ساحه حاکمیت عام و تام دارند. امروز یعنی دوساعت قبل، راپوری که به من رسید، کماندوهای ما در ارتفاعات توره بوره، دیسانت شدند و آن ساحات فعلأ در اختیار کماندوهای اردوی ملی و قطعات خاص وزارت امور داخله است".

به گفتۀ جنرال بهرامی، ادامۀ عملیات نیروهای امنیتی افغان در برابر جنگجویان گروه داعش، در منطقۀ پچیراوگام ولسوالی چپرهار ولایت ننگرهار، حمایت مردم محل را نیز بدست آورده است.

جنرال بهرامی افزود که این وزارت برنامه دارد تا امنیت محل را با افزایش پوسته‌های امنیتی و کمک به خانواده‌های آسیب دیده در این جنگ، تأمین کند.

سرپرست وزارت دفاع، گفت در مورد منابع تمویل گروه داعش و شمار دقیق جنگجویان این گروه، که در برابر حکومت افغانستان می‌جنگند، اطلاع ندارد.

اما جنرال بهرامی، افزود که جنگجویان این گروه در ولایات هلمند، فراه و ارزگان فعال نیستند و در زابل نیز شمار آنان اندک است.

او افزود " داعش قوتی نیست که باعث نگرانی حکومت و مردم گردد".

جنرال بهرامی، در مورد احتمال اعزام چهار هزار سرباز امریکایی به افغانستان، گفت این نیروها با توجه به تهدیدات داخلی به افغانستان خواهند آمد و نیروهای افغان را مشوره وآموزش خواهند داد.

  • 16x9 Image

    عبدالحی ورشان - کابل

    عبدالحی ورشان از 1993 میلادی به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا بخش افغانستان کار می کند. ورشان از سال 2002 به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا در کابل کار می کند. از کارهای برجسته گزارشگری ورشان تهیه گزارش از نشست های مهم سیاسی و نظامی و نشست های بین المللی مربوط به قضیه افغانستان درکابل است. عبدالحی ورشان فارغ التحصیل ادبیات وعلوم بشری از پوهنتون کابل است.
XS
SM
MD
LG