لینک های دسترسی

Breaking News

وزیری: قوای خارجی برای آموزش‌دهی نیاز است، نه در میدان جنگ


انتظار می‌رود تا چند روز آینده پالیسی ایالات متحده امریکا در قبال افغانستان، اعلام شود.
انتظار می‌رود تا چند روز آینده پالیسی ایالات متحده امریکا در قبال افغانستان، اعلام شود.

جنرال دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان، در مورد تصمیم مقام‌های ایالات متحده امریکا مبنی بر اعزام نیروهای اضافی به این کشور، می‌گوید ایالات متحده امریکا و ناتو با توجه به نیازمندی نیروهای افغان در بخش مشوره و آموزش، نیروهای اضافی خویش را اعزام خواهد کرد.

جنرال وزیری، در مورد گزارش اخیر روزنامه وال ستریت ژورنال امریکا که در مورد اعزام نیروهای اضافی امریکایی به افغانستان گمانه‌زنی کرده است، گفت افغانستان درمیدان نبرد با مخالفان مسلح نیاز به نیروهای خارجی ندارد.

جنرال وزیری افزود "گپ اساسی اینست که ما در افغانستان در میدان جنگ به نیروهای خارجی نیاز نداریم، ما برای مشوره که شامل آموزش و پرورش است، اسلحه جدید است و ایجاد قطعات جدید است، در این بخش‌ها نیاز داریم".

جنرال دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت ایالات متحده امریکا و ناتو، نیاز نیروهای افغان را می‌دانند و جهت تامین این نیازها، مشاوران و مربیون خویش را به افغانستان اعزام می‌کنند.

جنرال وزیری، افزود "مثلاً قطعات کماندوی ما قول اردو می‌شود و دو چند می‌شود. قطعات هوایی ما ایجاد می‌شود. پولیس سرحدی یا پولیس نظم عامه به وزارت دفاع می‌آیند. در بخش کشف و استخبارات یا بخش انجینیری ما ضرورت داریم، پس آنان آموزش دهندگان کافی را می‌فرستند که در این بخش‌ها با ما همکاری کنند و به باور من آنان به این کمک‌ها متعهد استند. در نشست ناتو در بروکسل فیصله شد و آنان متعهد شدند که در این بخش با ما همکاری کنند".

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، فقط چند روز پس از آنکه دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، صلاحیت تعیین شمار سربازان امریکایی در افغانستان را به جیم متیس، وزیر دفاع کشورش، سپرد، قصر سفید در یک یادداشت محرمانه خواستار اعزام شمار محدود سربازان امریکایی به افغانستان شده بود.

در این یادداشت که از سوی جنرال مک مستر، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، به تعدادی از مقام های ارشد حکومت آن کشور ارسال شده بود، آمده است که دونالد ترمپ به وزیر دفاع ایالات متحده تنها اجازه اعزام حد اکثر ۳۹۰۰ سرباز امریکایی را به افغانستان خواهد داد.

بربنیاد گزارش این روزنامه، مقام‌های امنیتی حکومت امریکا در مورد مذاکره با طالبان و افزایش اعمال فشار بالای پاکستان توافق نظر ندارند.

تا اکنون ایالات متحده امریکا پالیسی جدید خویش را در قبال افغانستان، اعلام نکرده است؛ اما انتظار می‌رود این پالیسی تا چند روز آینده اعلام شود.

XS
SM
MD
LG