لینک های دسترسی

Breaking News

رهبر گروه داعش در هلمند کشته شد


چندی پیش عبدالرووف خادم یکی دیگر از رهبران داعش در افغانستان کشته شده بود
چندی پیش عبدالرووف خادم یکی دیگر از رهبران داعش در افغانستان کشته شده بود

وزارت دفاع ملی افغانستان می گوید که حافظ واحدی، جانشین رهبر گروه دولت اسلامی یا داعش، روز یکشنبه در نتیجه عملیات اردوی ملی در ساحۀ ملازوی ولایت هلمند کشته شد.

وزارت دفاع ملی با پخش خبرنامه یی گفته است که حافظ واحدی برادر زاده ملا عبدالروف خادم رهبر پیشین داعش در افغانستان بود.

ملا عبدالروف مشهور به خادم در ۲۰ دلو سال جاری توسط نیرو های امنیتی افغان در ولسوالی کجکی هلمند کشته شد. واحدی پس از کشته شدن کاکایش رهبری عناصر این گروه را در افغانستان به عهده گرفت.

در خبرنامه وزارت دفاع ملی آمده است که در عملیات نیروهای اردوی ملی برعلاوه حافظ واحدی ۹ تن دیگر از اعضای این گروه نیز کشته شده اند و شش تن دیگر شان مجروح شده اند.

جنرال عتیق الله امرخیل کارشناس امور نظامی کشته شدن دومین رهبر داعش را در افغانستان برای نیروهای امنیتی افغانستان یک کامیابی بزرگ دانسته می گوید که کشته شدن رهبران داعش تاثیری زیادی بالای دیگر اعضای این گروه دارد و روحیۀ آنان را ضعیف می سازد.

آقای امرخیل می گوید که گروه داعش از جایی دیگری به این کشور نیامده است بلکه به گفتۀ وی جنگجویان طالب یک بیرق را پایین و دیگری را بلند کرده اند.

ازسوی دیگر چندی پیش محمد محقق معاون دوم رئیس اجراییه گفته بود که گروه داعش تلاش دارد که خود را از طریق افغانستان به آسیای میانه برساند.

گروه دولت اسلامی سال گذشته با تصرف چند شهر بزرگ در عراق و سوریه خلافت اسلامی را اعلام کرد، اکنون گزارش هایی مبنی بر فعالیت برخی عناصر این گروه در شماری از ولایت های افغانستان نشر شده است.

XS
SM
MD
LG